לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2008

רשת בטחון פופוליסטית


נתניהו הצטרף למקהלה של הפופוליסטים שקוראת לממשלה לתת רשת בטחון לקרנות הפנסיה וקופות הגמל. עד עכשיו שמענו קולות אלה רק משלמה עיני ומאהוד ברק.
יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו, אמר בנאום בפני מרכז הליכוד, כי הממשלה צריכה להתערב במשבר הכלכלי: "אם הליכוד יהיה בשלטון, הממשלה בראשותו תפרוס רשת ביטחון לקרנות הפנסיה של אזרחי המדינה".

כנראה שמשעמם לנתניהו באופוזיציה והוא קצת מיואש, ולכן חושב שכל שטות פופוליסטית יכולה לקרב אותו לשלטון. כי נתניהו, בניגוד לשנים האחרים, כנראה מבין שהרעיון של "רשת בטחון" הוא מאד מפוקפק.

רשת בטחון יכול לספק רק אלוהים. הוא יכול להגיד יהי אור - ויהי אור. הממשלה אינה מסוגלת להגיד "יהי כסף" ויהי כסף. לממשלה אין אינסוף כסף. למעשה לממשלה אין בכלל כסף מלבד הכסף שהיא לוקחת מאזרחיה. אז מה מציעים החכמים? שהממשלה תיקח עוד כסף מאזרחיה כדי לספק להם "רשת בטחון" ? רשת בטחון אמיתית נוצרת כאשר הממשלה לוקחת פחות כספים מאזרחיה (פחות מיסים), ולאזרחים נותר יותר כסף ביד, לבטחונם הכלכלי.

שאלה שניה היא "רשת בטחון" למה? הקרנות למיניהן עלו יפה מאד, בכ 60% או יותר בחמש השנים האחרונות. עם כל הירידות עדיין כולם מורווחים יפה. אז למה מספקים רשת בטחון? לרווחים הגדולים שנצברו? האם הממשלה צריכה להבטיח שיהיו רק רווחים ולעולם לא הפסדים ? האם ניתן להבטיח דבר כזה? אם דורשים שהממשלה תבטיח שלא יהיו הפסדים מהקרן, מהסכומים שהחוסכים הפקידו, אז אנו רחוקים מאד ממצב זה, אין צורך בשום רשת.

הבה נראה מי הם המסכנים שצריכים "רשת בטחון". מי יש לו קרנות פנסיה וקופות גמל? זהו האדם הממוצע, שהוא ואישתו עובדים, שיש להם הכנסה של אולי 20 או 25 אלף ש"ח לחודש, דירה נוספת להשכרה, שירשו מהוריהם, וכמה מאות אלפי שקלים בקופות גמל. לא כל אזרחי ישראל הם כאלה, אבל רבים מאד - זהו המעמד הבינוני. להם צריכה הממשלה לדאוג? אחרי שהרוויחו מאות אלפי שקלים בעליות השערים של השנים האחרונות, שלא יפסידו עכשיו חו"ח קצת, כאשר הבורסה יורדת ? אם הממשלה יכולה לעזור בכלל, היא יכולה לעזור רק למעטים, לאלה שבאמת מסכנים. הממשלה לא יכולה לעזור לכולם. וקופות גמל יש לכולם, ומרבית בעלי קופות הגמל אינם מסכנים.

ולבסוף - רשת בטחון סוציאלית קיימת כבר במדינת ישראל. מי שבאמת נזקק מקבל תמיכה - קיצבאות ילדים, הבטחת הכנסה. אם בעלי קופות הגמל יתדרדרו למצוקה, חס וחלילה, הם יקבלו תמיכה מרשת הבטחון הסוציאלית הקיימת. אין צרוך ב"רשת" נוספת.

"רשת הבטחון" המדוברת היא סיסמא פופוליסטית ריקנית.
יעקב


נכתב על ידי , 8/10/2008 16:29  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'ו ב-12/10/2008 11:16



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)