לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2008

מהומה רבה על לא מאומה


מרבית הפרשנים ושרי האוצר והפוליטיקאים חושבים שהשמיים נפלו, וסוף העולם קרב, והכלכלה הולכת להיעצר. למה? כי הבורסה נפלה 40% וכמה בנקים פשטו את הרגל.
ייתכן ואכן זה כך.
אבל אני כל הזמן חשבתי שניפחו את המשבר מעבר לכל פרופורציות.
ערכי הנדל"ן בארה"ב נפלו, אך בממוצע לא יותר מ 20%. חלק מהמשכנתאות לא משולמות. אבל החלק שלא משלמים הוא לא יותר מ 2% מהמשכנתאות. 98% של המשכנתאות הן בסדר, האנשים ממשיכים ומשלמים אותן. אולי מחירי הנדל"ן יירדו עוד. אולי אחוז המשכנתאות הכושלות יגדל, נגיד מ 2% ל 4%. איפה האסון הגדול? וגם אם לא משלמים את המשכנתא - זה לא אומר שכל הכסף אבוד. הבתים קיימים. ערכם לא אפס. אולי הוא רק 80%, אולי רק 60% מערך המשכנתא, אבל לא אפס.
הייתה בועה, היה ניפוח מחירים של נדל"ן, היתה בועה בניירות ערך מפוקפקים, היה ניפוח במחירי השוק. יש צרוך בתיקון, ירידה, פשיטות רגל, אבל זה תהליך רגיל בשוק. לא כל נפילה בשוק היא אסון.
יהיה מיתון. אין ספק בדבר. תהיה ירידה בפעילות הכלכלית. רמת החיים תרד. היא עלתה מאד ב10-20 השנים האחרונות, ועכשיו תרד קצת. אז איפה האסון? לא כל ירידה היא אסון.

אני חושב שההיסטריה הנוכחית היא ממש, ממש מוגזמת.

הנה עוד אחד שחושב כך, והוא מביא סטטיסטיקות לביסוס עמדתו. (באנגלית, מספרים מארה"ב). 
קטע הסיום שלו שווה ציטוט מלא:
Either someone is deliberately trying to spook us, or these panic-mongers have simply lost their grip on reality. Officials at the Fed and the U.S. Treasury are running around like chickens with their heads cut off. They are dragging the world’s leading central bankers and finance ministers around with them. The news media are raving like lunatics. The big unanswered question is: WHY
יעקב
נכתב על ידי , 11/10/2008 12:03   בקטגוריות כלכלה, טירוף מערכות  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-12/10/2008 19:29



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)