לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2008

נגד שביתה באוניברסיטאות, ובכלל.


"יש מנוס משביתה"? זו כותרת של קטע ב ynet בו שני סטודנטים מדברים, אחד בעד ואחד נגד השביתה במוסדות להשכלה גבוהה.
מדי שנה יוצאים ראשי האקדמיה למחאה כזו או אחרת. לעיתים מדובר באגודות הסטודנטים, לעיתים סגל המרצים הבכיר והפעם ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות) עומד בראש. מדי שנה משתמשים בקלף השביתה כקלף מיקוח מתוך ידיעה כי ציבור הסטודנטים יתמוך באופן אוטומטי במהלך ויפעיל לחץ על משרד האוצר.

השביתות הפכו לשיגרה במערכת החינוך, הבריאות ובשלטו המקומי (עיריות). הסטודנטים לא מתווכחים אם צריך שביתה בכלל, אלא מי צריך לשבות - הסטודנטים או עובדי המחקר. זה אבסורד.
לא ייתכן שהשביתות האלה יכנסו לשיגרה, וכל שנה יהיו לנו שביתות כחלק מתהליך קביעת התקציבים למוסדות אלה. השביתות גורמות נזקים גדולים, בדרך כלל לצד ג' - כלומר לאנשים שאינם מעורבים ישירות - כמו החולים, הסטודנטים וכל הציבור הסובל מערימות אשפה ברחובות. הן לא צריכות להיות חלק משגרת החיים שלנו. בכל המקרים, אבל ביחוד באוניברסיטאות, אלה לא הפועלים המסכנים העמלים תמורת משכורת רעב שנאבקים בקאפיטליסט אכזר שגורף את כל הרווחים. אלה קבוצות עובדים שמרוויחות לא רעף אבל רוצות להרוויח עוד יותר, על חשבון הקופה הציבורית, כלומר - על חשבון שאר העובדים. גם באוניברסיטאות. המאבק הוא לא על "ההשכלה הגבוהה" אלא על רמת החיים של עובדי מוסדות ההשכלה הציבוריים.
ייתכן ולכולם מגיע. מגיע למרצים, מגיע לרופאים, ומגיע גם לעובדי מחלקת התברואה בעיריה. בהחלט מגיע. אבל צריכה להיות מסגרת חוקית אחרת, שתקבע כמה יקבל כל אחד, ללא שביתות. וועדה ציבורית, בית דין לעבודה, בוררות מוסכמת - כל דבר, רק לא שביתה. השביתה מתקיימת בגלל המסגרת החוקית שלנו שנותנת חסות לשובתים ולכן מעודדת שביתות. צריך לשנות את החוקים, ולקבוע מנגנונים אחרים לפתרון בעיות השכר והתקציב, תוך איסור חמור של שביתות במגזר הציבורי. במגזר הפרטי אין שביתות לרוב, שם פועלים חוקי הכלכלה, במגזר הציבורי אין חוקי כלכלה, אבל חוק השביתה הוא חוק רע. צריך לחשוב על חוק אחר. לא ייתכן שאין פתרון (חוק) יותר חכם לנושא.
יעקב
נכתב על ידי , 30/10/2008 09:13   בקטגוריות דמוקרטיה, חוק, חינוך, כלכלה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-1/11/2008 10:09



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)