לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2008

שערוררית סירוב שופטי העליון למינוי שופטים.


אני נאלץ שוב לכתוב על השערוריה של סירוב שופטי הבג"ץ לכינוס הועדה למינוי שופטים. מדובר במינוי 10 שופטים למחוזי ולשלום, שופטים שחיוניים כדי להקל על העומס בבתי המשפט ולמנוע עינוי דין ואי צדק.

"בעקבות ביטול הישיבה אמרו גורמים במערכת במשפט ל-ynet כי ה"הישג" של ביניש מסב נזק כבד למערכת המשפט. "המפסיד המרכזי היא המערכת, שתקרוס תחת העומס", טענו. "

 

"במכתב חריג, שהגיע לידי ynet, מזהירה נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, השופטת הילה גרסטל, כי אם לא ימונו שופטים בזמן הקרוב, עלולים חשודים לשהות חודשים במעצר לפני שיתחיל משפטם"
 
כינוסה הבא של הוועדה למינוי השופטים תהיה רק לאחר לכינון הממשלה הבאה אחרי הבחריות, ואחרי הליך ארוך של בחירת חברי הוועדה בכנסת החדשה - וזה לא יהיה לפני יוני 2009 . עד אז יחסרו כ 30 שופטים במערכת המשפט. לא ייתכן לעצור מערכות חיוניות במדינה בגלל "ממשלת מעבר". זה לא הגיוני. לצערנו יש תקופות ארוכות של ממשלות מעבר, ולא צריך לשתק את המדינה בשל כך.
ההחלטה הזו של שופטי בית המשפט העליון, בניש, פרוקצ'ה ולוי, (חברי הוועדה) היא בלתי סבירה בצורה קיצונית. המועמדים למינוי לשופטים אינם אנשים פוליטיים אלא אנשים מקצועיים. גם חברי הוועדה - רק מיעוטם פוליטיקאים - מלבד שופטי בית המשפט העליון חברים בוועדה גם נציגי לשכת עורכי הדין. גם אנשי האופוזיציה הפוליטית (הליכוד) אינם מתנגדים לכינוס הוועדה (בעת ממשלת מעבר). אם כולם, אופוזיציה וקואליציה בדעה אחת בנושא - הרי התנגדותם של השופטים העליונים אינה הגיונית, ונובעת כנראה משיקולים אישיים, בלתי מקצועיים, פסולים לחלוטין. אני, בכל אופן, לא הצלחתי למצוא הסבר טוב אחר להתנהגות שופטי העליון.
אני הייתי מגיש בג"ץ נגד ביניש, ודורש דיון בהרכב מלא של 11 שופטים, בתקווה שההגיון ינצח.
יעקב. 
 
נכתב על ידי , 6/11/2008 17:35   בקטגוריות משפט  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-6/11/2008 19:27



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)