לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2008

אובאמה האידיאולוג ו GM


קיווינו שאובמה ינהג בזהירות ושיקול דעת. קיווינו. בפעולה הראשונה שלו מתגלה דווקא האידיאולוג. בפגישה עם הנשיא בוש דרש אובמה להזרים כספים מיד לשלושת ענקי הרכב בארה"ב - GM, פורד וקרייזלר, העלולים להקלע לפשיטת רגל עד סוף שנה זו. בוש כבר הזרים 25 מיליארד דולר, אבל הם אומרים שלא מספיק. אובמה הציע שיזרימו 50 מיליארד דולר, אבל גם זה לא מספיק...לא מפתיע שאובמה דורש להציל את תעשיית הרכב. הוא מחוייב לאיגודים המקצועיים שתמכו בו, ולשמירת התנאים השמנים של העובדים חברי האיגוד. כרגיל, אובמה רוצה לקחת מכלל אזרחי ארה"ב כדי לתמוך בחתולים השמנים המאוגדים. למען האמת - גם בוש עזר לתעשיית הרכב (זרק כסף טוב לבור ללא תחתית) - אבל לפחות עד גבול מסוים... לאובמה אין גבולות, כי הכסף צומח על עצים.

אפשר לעזור לתעשיית הרכב... אבל הייתי מצפה לתנאים: צריך תוכנית הבראה. צריך לראות איך יוצאים מהבוץ, כמה זה יעלה, ואיך מביאים אותם בסופו של דבר לפסים ריווחיים. צריך לסגור חלק מהמפעלים, לפטר גם חלק מעובדי הצווארון הלבן, לסגור חלק מהסוכנויות. צריך תכנית ברורה. בלי זה - שופכים כסף לבור ללא תחתית.
לעומת זאת, פשיטת רגל לפי סעיף 11 אין פירושו סגירה לאלתר של כל המפעלים. פירושו הפעלת החברות בחסות מנהל מטעם בית המשפט, אשר יישם תכנית הבראה (אם אפשר), תוך שיחרור החברה מאילוצים חוזיים שאין היא מסוגלת לעמוד בהם. אחד האילוצים החשובים שיש לשחרר את החברות ממנו הוא עול האיגודים המקצועיים וחוזי העבודה הקיבוציים. ללא זה - אין תקווה בכלל. שיחרור כזה אפשרי רק בחסות פשיטת רגל.
חברות אחרות נכנסו לרי-ארגון לפי סעיף 11 ויצאו ממנו אחר זמן מה בריאות ופעילות. למשל - יונייטד איירליינס. אבל גם אם לא נכנסים לפשיטת רגל (סעיף 11 ) אלא ממשיכים לפעול רגיל בעזרת כסף ממשלתי - דרושה תכנית הבראה, שאם לא כן - זה בור ללא תחתית.
בניו יורק טיימס יש יותר פרטים על דרישתו של אובמה.
ראשית כל הוא לא היסס, לא בדק לעומק, לא התייעץ, לא התלבט. אינסטינקטיבית (אידיאולוגית) הוא בעד "הצלה" ממשלתית. אינסטינקטיבית (אידיאולוגית) הוא פעל (דרש מבוש לשחרר כסף). האם חשב על תכנית הבראה? לא עלה בדעתו. מה שהטריד אותו זה רק לדרוש מיצרניות הרכב לייצר רכבים חסכוניים בדלק. שוב גישה בלתי מציאותית, מונעת ע"י אידיאולוגיה. הנושא הזה בלתי רלוונטי לחלוטין לעניין ההבראה.

ופרט נוסף - סירובו של אובמה לתמוך בהסכם סחר חופשי עם קולומביה. בוש התאמץ להעביר הסכם זה אך הסינאט התנגד, ובוש ביקש מאובמה להסיר התנגדותו. אובמה (שהצביע נגדו בסנאט) הביע מספר פעמים במהלך מערכת הבחירות דעות פרוטקציוניסטיות. על ידי ייקור מוצרים מיובאים, חושבים אנשי השמאל שניתן להגן על מקומות העבודה והמשכורות השמנות של חברי האיגודים מפני תחרות, על חשבון הצרכן האמריקאי.
פעמיים תוך יום הגיב אובמה בצורה אידיאולוגית ולא מעשית. זה לא מבשר טובות...
יעקב
נכתב על ידי , 11/11/2008 23:34   בקטגוריות ממשל ארה"ב, כלכלה  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-14/11/2008 11:09



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)