לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2008

איך נציל את עצמנו


מרבים לדבר בימים האחרונים על תכנית הצלה לכל דבר. לחיסכון הפנסיוני, לקופות הגמל, למשק... הרוב זה פיטפוטי בחירות נבובים, אבל אם נבחן את רעיון ה"הצלה" נוכל להבחין בכמה נקודות מעניינות.

 

אלה שתובעים "הצלה" (בערך 98.82% מהציבור והפוליטיקאים) מאמינים באמת ובתמים שיש לממשלה מרתף מלא כסף וזהב, בכמויות בלתי מוגבלות, ואפשר למשוך משם כמה שאנו רוצים: להציל כל קרן והשקעה, להמריץ את הכלכלה, והעלות את שכר המורים, המרצים, הרופאים ופועלי הנמל, ולעזור לניצולי שואה ולסל התרופות וולמגן את כל המדינה בבטונים עד הצוואר. הם מאמינים שכבר לא צריך לעבוד ולייצר, אפשר תמיד להתפרנס מהמרתף הסודי של הממשלה. הסיבה היחידה ש"נערי האוצר" המרושעים מתנגדים לכך היא רוע הלב שלהם, הם נהנים לראות את הציבור סובל ומתעקשים לשמור את כל הזהב לעצמם. הפוליטיקאים הדמגוגים עושים יד אחת עם הטיפשים ועובדים שעות כדי להפיץ סיפור כזב זה, ואגב, לזכות לפרסם את עצמם.

אז הנה הסוד: שם במרתף האפל אין זהב או כסף. יש רק מכונת דפוס, שמדפיסה כסף. הדפסת כסף בקצב מוגבר - פירושו אסון כלכלי, ועוני גדול לכולם, בעתיד הלא רחוק. ניסו את תרופת הפלא הזאת בגרמניה בשנות ה 20 (רפובליקת ווימאר), ואנו יודעים איך זה נגמר. עשו זאת אצלנו בשנות ה 70-80 - וגם פה זה לא נגמר טוב. עושים זאת כל הזמן בהרבה מדינות - למשל ארגנטינה, זימבאבה. לא משהו שראוי לחיקוי.

עשוים זאת בשנים האחרונות, בקצב מוגבר, גם בארה"ב. כנראה שהאמריקאים מאמינים שמה שקורה בארגנטינה לא יקרה אצלם, כי אצלם יש חוקי כלכלה אחרים. (הם טועים).

האנשים גם מאמינים שאפשר להחזיק את הכסף בבורסה, ולרקוד בשמחה על השולחנות כאשר רואים איך הכסף עולה, אבל כאשר הוא יורד, רצים מיד לאבא הגדול שבירושליים, שיציל אותנו ויחזיר לנו את הג'ולות שהפסדנו, כי זה "לא פייר".. מאיפה יחזיר ? מהמרתף הסודי.

על עוד כל מיני אמונות טפלות בנושא - בקטעים הבאים.

יעקב

נכתב על ידי , 7/12/2008 17:06  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-7/12/2008 17:38



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)