לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2008

לא לחילוץ ממשלתי של תעשיות הרכב בארה"ב


הסינאט בארה"ב דחה הצעה שהתקבלה קודם בבית הנבחרים להענקת הלואיות ממשלתיות בסך 14 מיליארד דולר לחברות הרכב הגדולות, ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד. למעשה הצביעו 52 סנטורים בעד הענקת הסיוע ורק 35 נגד, אולם לפי נוהלי הסנאט דרוש רוב של 60 קולות (מתוך 100) כדי לקדם את הדיון בהצעת החוק, כלומר - כדי לסיים מה שקראו פעם - הפיליבאסטר. רוב זה לא הושג.
ההחלטה נכונה. ייתכן שתשונה בהמשך לאחר דיונים ופשרות, אבל ההחלטה הנוכחית נכונה.
הממשלה אינה יכולה ואינה צירכה לנהל את חברות הרכב. היא אינה צירכה לממן את פעילותן ולשלם את משכורותיהם. הפסדי החברות הם ענקיים, הממשלה לא צריכה ולא יכולה לממן אותם בשיעור של 4-5 מיליארד דולר לחודש לאורך זמן ממשוך - זה מה שהם צריכים. ההלואה של 14 מיליארד היא רק תשלום ראשון, אחריה הייתה חוזרת הדרישה לתמיכה בעוד חודש או חודשיים. הממשלה אינה יכולה ואינה צריכה לנהל תכנית להבראת החברות, בכל אופן - כעת לא קיימת תכנית כזאת.
ברור לכולם שלחברות הגדולות יש יותר מדי מפעלים, יותר מדי דגמי מכוניות, יותר מדי סוכניות מכירה יותר מדי מנהלים (עובדי הצווארון הלבן), והיא משלמת משכורות גבוהות מדי בגלל החוזים עם האיגודים המקצועיים.
הכל יותר מדי ביחס למכוניות שהם מצליחים למכור. האיגודים המקצועיים, בחמדנותם הצליחו להרוס עוד תעשייה - זה מה שהם תמיד עושים, בעזרת תחיקה ממשלתית המעניקה להם כוח הרס רב, ומעודד התנהגות בלתי אחראית, בדיוק כמו אצלנו.
כעת, אם לא תושג פשרה, תיאלצנה החברות להכריז על פשיטת רגל ורה-אירגון תחת חסות בית המשפט, לפי צ'פטר 11 לחוק. יהיה נסיון להמשך הפעילות של החברה, תוך שהיא מקבלת הגנה זמנית מהחזר חובות לנושים ואפשרות לבטל את כל החוזים והמחוייבויות הקיימות, כולל לאיגודים המקצועיים. חלקים מהחברות יסגרו, אחרים יימכרו, ואחרים ימשיכו לפעול אחרי "הבראה" (צימצום בכוח אדם). הרבה חברות גדולות עברו תהליך כזה, והמשיכו לפעול במתכונת שהבטיחה בסיס כלכלי וריווחיות.
חברה לא יכולה להתקיים לאורך זמן אם היא מפסידה כסף. הממשלה לא צריכה לקיים חברות כאלה על חשבון הציבור.
יעקב
נכתב על ידי , 12/12/2008 10:04   בקטגוריות כלכלה, ממשל ארה"ב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)