לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2009

הבראה כלכלית בשיטה מדעית.


הנשיא אובמה הגיש לקונגרס דרישה לאישור תכנית "הבראה" כלכלית (או המרצה- stimulus). במסגרתה מתכוונת הממשלה להוציא כ טריליארד דולר (קרוב ל 1000 מיליארד) לעידוד (המרצה) של הפעילות הכלכלית - כדי להתגבר על המשבר. עוד אין פירוט מדוייק על מה יוצא הכסף, אבל כללית מדובר בפרוייקטים של תשתיות, בעזרה למפעלים הנתונים בקשיים, וגם, חלקית, בהורדת מיסים. חבילת "תימרוץ" זו באה בנוסף לחבילה שכבר הוציא הנשיא בוש בחודשים האחרונים, בשיעור קרוב לטריליארד דולר, ובה עזרה לבנקים וחברות הרכב. שתי חבילות התמרוץ יחד יעמידו את הגרעון התקציבי של ארה"ב על גובה חסר תקדים של 12% מהתקציב.
מחפשים את הגאולה בהדפסת כסף. בכל דור ודור קם דור חדש של חכמים שממציאים את הפטנט הנפלא הזה מחדש...
המיליארדר ווארן באפט (Warren Buffett) נשאל בתכנית טלוויזיה מה דעתו על תכנית ההמרצה הזו, ותשובתו הוגדרה כתשובה הטובה ביותר שניתנה להצדקת התכנית.
השאלה של המראיין הייתה: "יש וויכוח בין כלכלנים על התועלת והחכמה שבתכנית התימרוץ. האם לדעתך זו התכנית הנכונה, האם היא תעזור? "
תשובה של באפט:
"התשובה היא: אף אחד לא יודע. הכלכלנים לא יודעים. אבל כאשר יש שריפה אתה זורק כל מה שיש לך נגדה. אתה משתמש בכל האמצעים שיש. האנשים אינם יודעים בדיוק מה יהיו התוצאות, הכלכלנים אוהבים לדבר על זה אבל האמת היא שהם טעו בגדול בשנים האחרונות, הם אינם יודעים כלום. איננו יודעים את התשובה המושלמת לבעיה. אנו פשוט לא יכולים לעמוד מנגד ולא לעשות כלום. חייבית לנסות הכל. איננו יודעים עד כמה זה יועיל בטווח הקצר, ומה יהיו ההשפעות בטווח הארוך. איננו יודעים כמה זמן יקח עד שהכלכלה תסתדר. אבל כלכלת ארה"ב היא מכונה נפלאה, והיא תחזור בעתיד ותתפקד היטב."
ההערה של הכלכלן טיילור קוון שמביא את הציטוט: "זו ההצדקה הכי טובה והכי מדעת ששמעתי לתכנית התמרוץ"
הערות נוספות - מתוך הקומנטס לפוסט, נביא בקטע המשך.
יעקב

נכתב על ידי , 24/1/2009 10:22   בקטגוריות כלכלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-24/1/2009 16:16



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)