לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2009

הלאמת בנקים בארה"ב ?


הלאמת הבנקים זה רעיון מטורף. אבל הוא נשקל ברצינות על ידי הנשיא אובמה והמנהיגים הדמוקרטיים בקונגרס. וזה רק טבעי - מי שמזרים מיליארדים של דולרים לצורך הצלת הבנקים רוצה, באופן טבעי ומוצדק, לשלוט במוסדות האלה, ולהכתיב את צעדי ההבראה, או את מינוי המנהלים שלהם.

פעם אחרונה שבוצעה הלאמה בקנה מידה גדול בעולם המפותח היה כאשר השניא מיטרן, בצרפת, הלאים את הבנקים ואת מפעלי התעשייה הגדולים ב 1982. הוא עשה זאת מתוך מניע אידיאולוגי - הוא היה סוציאליסט מוצהר (ובצעירותו - פאשיסט מוצהר, כאשר שירת בממשלת וישי). הגופים האלה הופרטו חזרה יותר מאוחר.

הלאמה בארה"ב זה דבר שלא יעלה על הדעת. כמו שהתבטא פרשן: "הלאמה זה מה שעושים לנו, לא מה שאנו עושים". אבל אובמה אינו אמריקאי מצוי, הוא השמאלני שבין כל הפוליטיקאים במפלגות הגדולות. ולמען האמת - הזרמת מיליארדים של כסף ציבורי לבנקים זה מעשה שהנשיא בוש החל בו (שימו לב - בוש אל היה אף פעם קאפיטליסט!). לא נראה לי שאבמה מחפש את ההלאמות מסיבות אידיאולוגיות - אך מאידך - הוא לא נרתע מהן.

ייתכן גם שהעניין הוא חילופי הדורות. קם דור חדש שלא ידע את יוסף, והמציא מחדש את הפטנטים הישנים: הדפסת כסף, הלאמות...

אדם אינו לומד מנסיונם של אחרים, רק מנסיונו האישי שלו. למשל - עובדה ידועה - לא חשוב כמה תזהיר את התינוק לא לשים אצבעותיו באש, או בתנור, הוא סקרן מדי, ולא ישמע בקולך. עד שלא ישרוף את אצבעו הוא לא ירתע.

יעקב

נכתב על ידי , 26/1/2009 14:01   בקטגוריות כלכלה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-27/1/2009 12:37



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)