לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2009

העיתונות והשקרים האידיאולוגיים


מאמר מערכת בניו יורק טיימס מספר סיפור נחמד על עורך הדין לואיס ברנדייס, יהודי, - לימים שופט בית המשפט העליון בארה"ב (יש רחוב על שמו בצפון ת"א). ברנדייס כתב ספר ב שנת 1913 על חמדנותם של הבנקאים דאז, ובעקבות זאת (וסיבות אחרות) חוקק הממשל הפרוגרסיבי (קרי - "מתקדם") של הנשיא וילסון חוקים שונים ליצירת הבנק הנרכזי הממשלתי, ולפיקוח על הבנקים. במטרה להראות את הקשר בין מה שקרה אז למה שקורה היום כותב בעל המאמר:

Our current crisis, after all, was in part fueled by bankers making big gambles with other people’s cash. They bundled and sold sub-prime mortgages, took their profits, and then left others holding portfolios full of worthless, even toxic, paper
תרגום: "המשבר הנוכחי נגרם חלקית על ידי בנקאים שהימרו הימורים גדולים בכסף של אחרים. הם ארזו ביחד משכנתאות לא אמינות (סאב פריים), לקחו את רווחיהם והשאירו לאחרים תיקי השקעות מלאים בניירות חסרי ערך"

משפט יפה - אך הוא משמיט את העיקר: הבנקאים שעשו את מעשה הנבלה היו המנהלים של הבנקים הממשלתיים פאני ופרדי, שמונו לתפקידם על ידי פוליטיקאים, ופעלו תחת השגחה צמודה ולחץ רצוף של וועדת הבנקאות של סנאט ארה"ב. האחראית למעשה הנבלה הייתה הממשלה של ארה"ב והסנאט שלה שדרשו מה"בנקאים" (הממונים מטעמם) לתת הלואות לאנשים שאינם מסוגלים להחזיר - מסיבות "סוציאליות" (בית לכל פועל), ואח"כ לחצו על הבנקים למכור הלאה את המשכנתאות על מנת שיוכלו להשיג כסף להנפיק עוד משכנתאות סאב-פריים (מפוקפקות) לעוד "פועלים" ובני מיעוטים (שחורים, היספניים). כלומר: המשפט אומר בדיוק את ההיפך מהאמת: לא הבנקאים תאווי הבצע עשו את מעשה הנבלה אלא הממשלה הטובה והמיטיבה, זו שהאידיאולוגים הפרוגרסיביים (אנשי השמאל) קוראים לה להתערב ולהציל אותנו ממעשי נבלה - שהיא עצמה עשתה...

כותב המאמר הוא פרופסור, וביאוגרף של ברנדייס. הוא רואה את העובדות דרך משקפיים אידיאולוגיות, ומן הסתם אפילו לא מבחין בכך. הוא גם לא טורח ללמוד את העובדות אודות המשבר הנוכחי, ומדקלם את מה שהוא רגיל לקרוא בעיתון.
יעקב.

נכתב על ידי , 7/2/2009 23:14   בקטגוריות בנקים, כלכלה, עיתונות ותקשורת  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-9/2/2009 09:11



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)