לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2009

מפקד האוכלוסין - מי צריך את זה ?


בימים אלה עורכים מפקד אוכלוסין, והרדיו מלא פרסומת המשדלת אותנו לשתף פעולה, ולענות תשובות מלאות לפוקדים, ולא שוכחים להזכיר לנו שזו חובתנו על פי החוק.
מדוע זו חובה? איזה חוק? האם החוק צודק? איה זכויות הפרט, והפרטיות?
אני לא רוצה שהממשלה תטחוב אפה לעניינים שלי. הם אומרים שזה לטובתי.... אתה יודעים מה? אני לא מאמין. אז תניחו לנו בשקט. אנו לא רוצים מפקד, ולא רוצים לענות לשאלות הפוקדים שליחי הממשלה, ולא מאמינים לכוונת הממשלה לשמור על "הפרטיות שלנו" ו"לפעול רק לטובתנו". בלי טובות, אנו נשמור בעצמנו על הפרטיות שלנו ולא נמסור שום מידע. אני קורא בזה לאנשים להפר את החוק ולסרב לענות לשאלות הפוקדים. אנו נמסור רק שם, דרגה ומספר אישי. שום דבר מעבר לזה.
במדינה חופשית יש לאזרח זכויות. אחת הזכויות היא לאמור לשלטונות: עזבו אותי במנוחה. לא יכולים להכריח אדם למסור מידע לאף אחד (אלא במסגרת חקירה פלילית). אחת הזכויות הבסיסיות היא לשמור על זכות השתיקה.
החוק הזה הוא אחד (מרבים) המאפיינים את המשטר האנטי ליברלי שלנו, שחושב שהממשלה מעל לאזרח, והכל מותר לה.
זה לא שההשתתפות וההענות למפקד יגרום לנו נזק ממשי הנראה לעין, המפקד הוא סתם ביזבוז כסף בירוקרטי כדי לספק תעסוקה לטוחבי האפים המקצועיים. אני לא מבחין בנזק מיידי ממנו. אבל מה שחשוב הוא העקרון: זכויות האזרח קודמות ליצר החטטנות של השלטון.
יעקב
נכתב על ידי , 8/2/2009 21:30   בקטגוריות דמוקרטיה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-9/2/2009 14:01



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)