לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2009

לא בבית ספרנו.


לפני זמן קצר הייתי באסיפת הורים בבית הספר בו לומד בני. המחנכת עיינה ארוכות בפנקס שלה, בו משבצות, וטבלאות וסימונים + - V ומספרים, ואח"כ פנתה אלי בחיוך רחב: "בנך תלמיד מצויין, נוכחותו בשיעורים מלאה, הוא עושה שיעורי בית...."
אני התבלבלתי קצת כי לא הבנתי מה פירוש "נוכחות מלאה" אבל התביישתי לשאול את המחנכת. אחרי הפגישה שאלתי את בני מה זה "נוכחות מלאה". מסתבר שבמערכת החינוך המתקדמת שלנו - נוכחות בשיעור היא אופציונאלית, היא נתונה לשיקול דעתו של התלמיד. אם תלמיד לא בא לו, הוא לא נכנס לשיעור. אם קשה לו לקום בבוקר, הוא לא טורח להגיע לשיעורים בשעה הראשונה. זה במסגרת "זכויות התלמיד", לפי הפילוסופיה החינוכים המודרנית כנראה. (נוכחות אופציונאלית בהרצאות מקובלת (בצדק) באוניברסיטאות, אך שם הסטודנטים הם בוגרים שבאים ללמוד מיוזמתם).
בזמני - לא נהנינו מ"זכויות" כאלה. מי שרצה ללמוד בבית הספר היה חייב לבוא לשיעורים. אבל - הייתה לנו אופציה או חופש אחר - שנשלל היום מהתלמידים: לא ללמוד בכלל. מי שלא מוצא עניין בבית הספר - הלימוד בו הוא עינוי וביזבוז זמן. (מדובר על בית ספר תיכון). לא כולם חייבים לשהות בין כותלי בית הספר עד גיל 18. יש כאלה שמתאים להם יותר ללכת לעבוד וללמוד מקצוע מעשי בעבודה. לימודים עיוניים עד גיל 18 זה לא הכרחי, זה לא מתאים לכולם, זה לא מביא תועלת לכולם. יש מקום בחברה לאנשים בעלי מקצועות מעשיים, שיש להם השכלה מעשית. אדרבא, יש מחסור חמור באנשים כאלה.
מי שלא הופיע לשעורים בתיכון, בזמני, סופו שהיו מעיפים אותו מבית הספר (אלא אם היה בוחר לפרוש בעצמו). האמביציה להחזיק את הילד בין כתלי המוסד החינוכי עד גיל 18 היא לא במקום. היום כמעט שלא ניתן להעיף תלמיד מבית הספר. משרד החינוך לא מרשה.

משרד החינוך יכול עוד לעשות שירות לאומה, לפני שהוא מתפרק. לחבר מסכת של "חובות התלמיד" - כמו נוכחות בשיעורים, הכנת שיעורי בית (שהמורים כמעט ולא נותנים כי הם יודעים שאף אחד לא טורח להכין),
והמנעות מהפרעה בשיעור. וליד אלה - סנקציות למי שאינו עומד בתקנון. גם אופציה - למי שלא רוצה למוד - שיהיה חופשי לפנות לעיסוקים אחרים. פעם הייתה אופציה - מי שרצה יכול היה ללכת לעבוד ולהשלים בגרות באקסטרני (אם רצה) - למה היא נעלמה ?
הרבה רפורמות מועילות ניתן לעשות במערכת החינוך, ללא כסף, רק קצת שכל ישר, חזרה לשיטות ישנות ובדוקות, והשתחררות מאידיאולוגיות "חדשניות" ואבסורדיות.
יעקב
נכתב על ידי , 30/5/2009 14:07   בקטגוריות חינוך  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)