לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

בנק ישראל קונה דולרים, ומפסיד כסף


"יתרות המט"ח בשיא חדש - 47.5 מיליארד דולר" מדווח ynet. נגיד בנר ישראל, סטנלי פישר אומר:
"היתה כאן מסורת שהבנק המרכזי לא התערב בשוק המט"ח מאז 1997. אנחנו התחלנו להתערב מאמצע 2008 כי לא היינו מוכנים שהמשק ייכנס למיתון עם שקל כל כך חזק לעומת הדולר, שהיה משפיע באופן שלילי על המשק. בנק ישראל ימשיך לרכוש מט"ח כי המיתון עוד לא הסתיים".
ה"מסורת" - של אי התערבות הניבה דווקא תוצאות טובות, והמשק צמח במידה מואצת בשנים אלה. (היו לכך כמובן, הרבה סיבות). בעבר, לפני 1997 הייתה "מסורת" אחרת - בנק ישראל נהג להתערב לחיזוק השקל ולא לחיזוק הדולר. בימים ההם, ימים של פיקוח על מטבע החוץ, היו נציגי בנק ישראל באים לרח' ליליינבלום עם מזוודות של דולרים מזומנים ומוכרים אותם, כדי שמחיר הדולר בשוק השחור לא יעלה השמימה.
כל ההתערבויות האלה, הנסיון ל"התחכם" לשוק עולות לנו ביוקר. פישר מדפיס כסף כדי לעשות מה? לתמוך בדולר, לתמוך בכלכלת ארה"ב. זה מה שקניית דולרים והטמנתם בכספות עושה. נוכח הדפסת הכסף האדירה בארה"ב, הדולר הולך להפסיד מערכו הרבה מאד בשנים הבאות ומי שמחזיק בדולרים יפסיד.
המדינות הגדולות (באוכלוסייה) מקבוצת BRIC - ברזיל, רוסיה, הודו וסין - התכנסו השבוע והחליטו לצמצם החזקת הדולרים ולהחזיק, כיתרות, מטבעות אחרים וגם זהב. ממשלת ארה"ב מנסה השבוע למכור איגרות חוב בסך 100 מיליארד דולר - ולא ברור מה תהיה מידת ההצלחה.
יש אווירה של חוסר יציבות עולמית, הדולר בבעיה גדולה, ובאווירה זו יש לי רושם שפישר מהמר על הסוס המפסיד. בכל אופן - לא שכרנו את פישר כדי להמר עם הכסף שלנו, את זה כל אחד יעשה בעצמו, אם ירצה. בכלל התברר שפישר הוא כלכלן מהאסכולה המתערבת, הוא אוהב להיות סופר פעיל ואקטיבי. אנו עוד נסבול הרבה מפעילותו. אולי הגיע הזמן שנתניהו, שמינה את פישר, יחשוב על מועמדים אחרים, לקראת תום הקדנציה של פישר.
יעקב

נכתב על ידי , 19/6/2009 09:57   בקטגוריות כלכלה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-19/6/2009 12:58



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)