לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

אובמה מהאו"מ


המצב באיראן נזיל. הפגנות ענק נערכות נגד משטר הדיכוי של האייטולות, והן אינן נרגעות. מליונים יוצאים לרחוב יום אחרי יום. יש סיכוי להחלפת המשטר המשוגע. איך אני יודע ? ראש אמ"ן שלנו אמר שאין סיכוי. הימור נגד התחזיות של ראש אמ"ן זה הימור טוב, בדרך כלל הוא נכשל בתחזיותיו. (בכלל מי ביקש ממנו לפתוח את פיו ולצאת בהערכות פומביות? האם זה תפקיד ראש אמ"ן? אם היה שותק לא הייתה מתגלה "חוכמתו" ברבים.)
ההפגנות באיראן הן באמת גדולות, כמו בכל משטר רודני מדכא שמשחרר בטעות, קצת, את רסן הדיכוי, ואז מתרחשת סיחרור שסופו לא ברור. האם יש סיכוי להפלת המשטר? ימים יגידו - איני חכם כמו ראש אמ"ן, ואיני יודע להתנבא. אבל דבר אחד ברור: מליוני המפגינים נלחמים למען החופש, מלחמה קשה ומסוכנת. הם מחרפים נפשם למען מטרה נעלה. אין איש, עם לב ושכל נורמאלי, שאינו רוצה שהם יצליחו.
ואיפה הנשיא אובמה? מה עמדתו? הוא חבר ל"נשיא" פוטין, הנשיא צ'אבז והנשיא אסד, והביע דעה "ניוטרלית". הוא מהאו"מ. פעם - ארה"ב נחשבה לדוגלת בחופש ודמוקרטיה (ביטוי שתבע הנשיא ווילסון). פעם היא אפילו דגלה בזה. וזה לא היה בעבר הרחוק. ב 2003 היא הפילה משטר רודני ורצחני בעיראק ואיפשרה לעם העיראקי לחיות בחופש הרבה יותר גדול.

אני לא מצפה מארה"ב להתערב באופן פעיל באיראן, זה לא קל, ספק אם זה אפשרי בכלל.
אבל אני מצפה מארה"ב למילות עידוד חמות למאבקו הנואש של העם האיראני נגד הדיכוי. הצבעים פה ברורים לחלוטין: משטר האיסלאמי המדכא של איראן, הרצחני והתוקפני הוא שחור משחור. אין פה פנים לכאן ולכאן. אחמדינג'אד הוא "ציר הרשע".
אדם שהלב שלו במקום הנכון, ואינסטינקטים שלו בריאים, והשכל ישר צריך לחוש אהדה למפגינים, וגם לאמור זאת. הבעת אהדה לנאבקים נגד העריצות באיראן, היא טבעית, היא אלמנטארית. מילות עידוד לא תמיד עוזרות מהבחינה המעשית, אבל הן עוזרות מוראלית. נהוג להגיד אותן, נהוג לעודד. אבל הנשיא אובמה, ספק אם הוא מרגיש אהדה למפגינים. הוא מהאו"מ.
יעקב

נכתב על ידי , 19/6/2009 10:19   בקטגוריות זכויות האדם, ממשל ארה"ב  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-19/6/2009 12:13



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)