לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

האם המשטר באיראן עומד ליפול?


בהמשך לקטע "אובמה מהאו"ם" שדן בשתיקתו הרועמת של אובמה בהקשר של המהומות באיראן - הרי עוד הערכה, של בוגי יעלון, (ראש אמ"ן בעבר), שאינו מקבל את הערכת ראש אמ"ן הנוכחי, ומתנבא דווקא לשינוי משטר באיראן:

"מאז היותי ראש אמ"ן אמרתי ואני אמור גם כעת, כ-70% מהאיראנים מתנגדים למשטר האייתולות. מוסווי ורעייתו הביאו רוח חדשה של פתיחות, ולכן אני חוזר ואומר – תהיה מהפכה באיראן. אי אפשר יהיה להסתיר את האנרגיות שיש עכשיו, אני מעריך שהמשטר האיראני יצטרך להתחשב בכך. אמנם זה לא ישנה בנושא הגרעין, אך המשטר הזה ייפול. מה שקורה עכשיו זה סימן מאוד מעודד למערב, וזה קשור להסתכלות הרחבה על המתרחש באזור. זהו העימות בין ג'יהאדיזם למערב", אמר יעלון."


הרי דעתי הצנועה: ברור לכול שהמשטר באיראן אינו אהוד על 70% מהאוכלוסייה לפחות, וכנראה על הרבה יותר. ברור גם שהוא יפול מתישהו. אבל זה מסוכן להתנבא על המועד של הנפילה. משטרים אבסולוטיים כמו המשטר הקומוניסטי ברוסיה או בקוריאה הצפונית יש להם נטייה לשרוד תקופות ארוכות בהישענות על כוח דיכוי ברוטאלי.

מתי המשטר יפול - אני לא מעז להתנבא.

באשר לאובמה - יש להזכיר לו את הנאום הגדול של הנשיא קנדי, בברלין, ב1963 - נשיא מהמפלגה שלו (הדמוקרטית) שהפך (בצדק או שלא בצדק) לדמות נערצת: "אנו לא נחסוך במאמצים לקדם את החופש בעולם". הרבה מים זרמו בירדן מאז. היום - מילת עידוד היא מאמץ גדול מדי בשביל הנשיא אובמה.


עדכון:

הנה ניתוח של מיכאל לדין, מומחה לאיראן, העוקב אחריהם שנים, המבוסס על בלוגים בפארסית, ישירות מאיראן. שורה תחתונה: המשטר בהחלט מתנדנד.


עדכון מס 2:

הנה פרודיה טובה על עמדת אובמה. (באנגלית).

יעקב



נכתב על ידי , 20/6/2009 15:10  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון דיסקין ב-21/6/2009 07:19



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)