לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

כיצד מתקבלים חוקים


לפני כמה ימים קבל כתב כלכלי קשות על כך שלדיון בחוק ההסדרים בן ה 400 עמודים הוקצו 3 שעות. "האם מישהו חושב שניתן ברצינות לדון על חוק מסובך כזה תוך 3 שעות?". בוודאי שלא. האם חברי הכנסת קראו בכלל את החוק (ואת חוק התקציב שבו 1000 או 1200 עמודים)? בוודאי שלא.

פתי מי שמאמין מה שלמד בבית הספר, בשיעורי אזרחות, שחברי הכנסת שוקלים את החוקים בכובד ראש, ומחליטים על פי נימוקים עניניים ורציניים כיצד להצביע. המציאות היא אחרת. חברי הכנסת אינם קוראים את החוקים שעליהם הם מצביעים, ויאלו קראו אותם לא היו מבינים אותם, או את עיקרם. החוקים ארוכים ומסובכים מדי. קריאתם היא בזבוז זמן נטו בשביל הח"כ. אז איך מחליטים כיצד להצביע ? פשוט מאד, לפי משמעת סיעתית. העסק מסודר וסגור. לא צריך לקרוא חוקים, לא צריך לשבור את הראש.
הדבר היחידי שבו עוסקים חברי הכנסת זה פירסום עצמי - הם מנסים לדחוף לחוקים כל מיני סעיפי לוואי, שיתנו להם הזדמנות לצאת למסיבת עיתונאים ולהכריז איך הם הצליחו להכשיל "גזירה" זו או אחרת, או איך הצליחו להשיג עוד כסף עבור "בוחריהם". לא המהות מענינת אותם אלא הדאווין. זה טיבעם.
וטוב שכך. לא יכול להיות אחרת. אם 120 איש היו ניגשים ברצינות לדון בחוק, וכל אחד היה מנסה להכניס 10 תיקונים שונים, לא היה לדבר סוף, ושום חוק לא היה נחקק לעולם. האמת היא שזה דווקא מצב רצוי - ששום חוק לא יחקק. רוב החוקים הם גרועים, ומוטב לו לא נחקקו.
אבל - אין ברירה, חייבים להעביר תקציב (אם כי הסתדרנו נהדר יותר מחצי שנה ללא תקציב!), אז, ברגע האחרון, בין 12 בלילה לבין 3 לפנות בוקר, בלילה שלאחר המועד האחרון לאישור התקציב, יצביעו חברי הכנסת ויאשרו את כל 400 עמודי חוק ההסדרים, ו1200 עמודי חוק התקציב, בקולות הקואליציה (פחות המורדים) נגד קולות האופוזיצה (פחות אלכס מיצובישי). כך היה תמיד.
זה טיבעה של הדמוקרטיה. מה שכתוב בספרי אזרחות זה מדע בדיוני, זה משהו שמישהו חשב שהיה טוב לו היה קיים. זה לא מה שקיים.
אלה שנלחמים מלחמה גדולה נגד חוק ההסדרים נלחמים בתחנות רוח. אין משהו אחר.

יעקב

נכתב על ידי , 28/6/2009 21:29   בקטגוריות כלכלה, משטר  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-1/7/2009 18:04



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)