לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

גזענות משמאל ?


"אם תשאלו יהודי אם הוא בעד לזרוק את הערבים לים, הוא יגיד שכן" – אמר אהרן ברק בכינוס משפטנים."(ynet).
מעניין מאיפה אהרון ברק יודע את זה. אין לשער שנערך סקר מדעי על ידי מינה צמח שמצא שזו דעתם של 82.5% מהיהודים במדגם מייצג. אנו נאלצים לנחש שהשופט (העליון, בדימוס) ברק, מסתמך על משמע אוזנו - כלומר דברים ששמע בשיחות פרטיות עם אנשים שסביבו. אבל השופט המלומד מסתובב בוודאי בקרב אנשים הדומים לו, אנשים משכילים (אינטלקטואלים) השייכים לשמאל הנאור וההומניסטי. הייתכן שההומניסטים האלה הם "בעד לזרוק את הערבים לים"? מנסיוני האישי הדל - התשובה היא: יכול להיות. ההומניזם של אנשים אלה הוא מאד סלקטיבי ורדוד.

אבל יש אפשרות נוספת. אהרון ברק לא שמע דעות כאלה בקרב חבריו, אבל הוא משער שזו דעתם של "היהודים" (טוב שלא אמר של ה"יהודונים"). כלומר דעתם של "ההם", עמך, ההמונים המלוכלכים, תושבי השכונות והפריפריה, כל אותם אנשים "לא נאורים", האחרים. על סמך מה הוא משער ? על סמך דעתו האישית. השערה זו מעידה יותר מכל עליו, על אישיותו ודעותיו של מי שניהל את המדינה ביד רמה 10 שנים בראש בית המשפט העליון, וממשיך להשפיע דרך שליחתו-יורשתו, הנשיאה הנוכחית.

אם מישהו היה אומר חלילה "כול הערבים גנבים" היו הנאורים מוקיעים אותו עד לב שמים כגזען. בצדק, כי זו הכללה גזעית. אבל אמירה כמו "כל היהודים בעד לזרוק את הערבים לים" איננה יכולה להיחשב לגזענית מפני שהיא באה מפיו של אדם משכיל ונאור כמו אהרון ברק. זה ממש לא גזענות בכלל. זה אמנם דומה, אבל זה בטח לא.
אולי אני קצת לא בענינים, אבל לא שמעתי קול זעקת שבר ומחאה מצד החוגים הנאורים, עד עכשיו, חוץ מהמאמר המצוטט מ ynet (מאמר טוב). החוגים הנאורים שמוצאים גזענות מתחת לכל בלטה, ממלאים הפעם פיהם מים. לפני שהם תוקפים מישהו הם בוחנים מי הדובר - משלנו או לא. זה נקרא "יושר אינטלקטואלי" או אולי משמעת סיעתית או דין התנועה.
עדכון: הנה עוד תגובה:
"עלילת הדם של אהרון ברק" מתי גולן, גלובס.
יעקב


נכתב על ידי , 30/6/2009 01:00   בקטגוריות דמוקרטיה, השמאל הראדיקלי, משפט  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)