לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

חוק "החוק הקצר"


בפוסט לפני אחרון תיארתי את המצב האבסורדי שהכנסת מעבירה חוקים שחברי הכנסת לא קראו, ואינם מסוגלים לקרוא, בגלל אורכם. חוק ההסדרים עם 400 עמודים, חוק התקציב עם 800 עמודים, ובארה"ב חוק האנרגיה עם 1200 עמודים. (דוגמאות מהימים האחרונים).
משהו לא תקין פה, באופן מאד לא סביר. בשביל מה כל הקירקס של הכנסת המצביעה על חוקים אם אין לח"כים מושג ירוק על מה הם מצביעים? אפשר היה להעביר את תהליך ההצבעה למכונת הגורל  של מפעל הפיס. ח"כים שלא קראו את החוק דומים לגמרה למכונה האקראית של ההגרלות, התוצאות היו יוצאות באיכות דומה.

אדם אחד בארה"ב ומצא שחוקת ארה"ב, על כל 27 תיקוניה וכול החתימות שלה משתרעת על לא יותר מ 20 עמודים. הוא מציע לחוקק תיקון נוסף לחוקה (מס' 28) שיקבע ששום חוק הנידון בקונגרס, אורכו לא יעלה על 5 עמודים. אם יש משהו שדורש יותר - הוא יפוצל למקטעים של 5 עמודים. כל חוק (בן 5 עמודים) יוקרא במלואו בבית הנבחרים, בקול רם, לפני ההצבעה. מי שלא נוכח בהקראה לא יוכל להצביע. יאסר להביא הצעות חוק שאורכן יותר מ 5 עמודים.
הצעה נהדרת. הלוואי שיחקקו גם אצלנו חוק יסוד דומה. התופעה של חוק ארוך ומסובך שהח"כים לא יכולים להכיר אותו ולהבין אותו עושה צחוק מתהליך החקיקה ומהח"כים.
החוקים צריכים להיות קצרים וברורים, אבל גם לא רבים מדי. אפשר, באותה הזדמנות חגיגית לקבוע מכסה מקסימלית של חוקים שמותר לחוקק - למשל: לא יותר מחוק אחד (מקסימום שנים) לכל יום של מושב הכנסת.
אין סיכוי כמובן שכללים הגיוניים אלה יאומצו, אבל מותר לחלום, לא ?
יעקב
נכתב על ידי , 30/6/2009 22:37   בקטגוריות דמוקרטיה, חוק  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-2/7/2009 23:32



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)