לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2009

סבוטאז' ברכבת ישראל


סאבוטז' - היא מילה צרפתית שהיתה בשימוש ברוסיה, ופירושה חבלה מכוונת. השלטונות הקומוניסטיים ברוסיה היו צריכים להסביר מדוע יש מחסור במוצרי יסוד, מדוע הכלכלה המנוהלת על ידי השלטונות בצורה "מדעית" משוכללת (תכניות חומש) אינה מצליחה להביא תוצרת למדפים. ההסבר שלהם" סבוטאז' - גורמים במפעלים, המתנגדים לדיקטטורה הנאורה של הפועלים, מחבלים בעבודה ובמכונות מסיבות פוליטיות - כדי להביא להפלת המשטר. קבוצות של אנשים נתפסו, נשפטו, הואשמו בסבוטז', ונשלחו ל 20 שנה לסיביר. ההאשמות היו כמובן מצוצות מהאצבע. הפועלים (והמנהלים) לא חיבלו בעבודה, הם לא התאמצו, כי לא היה להם בשביל מה להתאמץ - לא היה תימרוץ כלכלי. המשכורות שלהם היו "כאילו", וגם העבודה. לא היתה חבלה מכוונת.

אבל אצלנו כן יש חבלה מכוונת, כן יש סבוטאז', סבוטאז' אמיתי: עובדי רכבת ישראל חיבלו בקרונות ובציוד - כחלק ממאבק כוח בין שתי כנופיות עובדים (המילה "כנופיות" המילה הנכונה במקרה זה, מופיעה בכתבה המקורית), שנאבקות ביניהן על השליטה בחברה ממשלתית זו שהיא של "כולנו" - כלומר - של אף אחד. בלאגן כזה, אנדרלמוסיה כזו, אפשרית רק במפעל ממשלתי. אם היה לרכבת בעל בית - הוא היה מפטר לאלתר את כל המעורבים. בתוך רכבת ישראל יודעים היטב מי הם. אבל במפעל ממשלתי לא ניתן לפטר עובד, לא חשוב איזה פשעים הוא מבצע. אני הייתי שולח אותם לסיביר ל 20 שנה, כמו שהיה נהוג במשטר ה"נאור", כי חבלה בציוד היא עבירה פלילית, ואין לעבור על זה בשתיקה. אבל אצלנו, בחברות ממשלתיות, הכול מותר, כל השתוללות שלוחת רסן, כי הם "פועלים". נגד "פועלים" אין אוכפים את החוק. (המאבק היה בין שני מנהלים בכירים, לא יודע למה קוראים להם "פועלים").
זו הסיבה שאסור שהמדינה תחזיק מפעלים בבעלותה - היא אינה מסוגלת לנהל אותם. בחברות הממשלתיות כמו רכבת ישראל, רשות הנמלים או חברת החשמל - השליטה היא בידי כנופיות של "פועלים" (כלומר מאפיה של כמה עסקנים בכירים), המדינה חסרת אונים מולם, והשירות שהציבור מקבל - גרוע.
יעקב
נכתב על ידי , 3/7/2009 09:56   בקטגוריות כלכלה, משטר  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)