לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2009

ההפרטה בנמלים נכשלה


אנשי השמאל מתנגדים באופן עקרוני ואידיאולוגי לכל הפרטה. לפי השקפתם המדינה צריכה לנהל את החברות הגדולות "לטובת הציבור". אלא - שהמדינה אינה מסוגלת לנהל שום דבר, ועל נכסי המדינה נוהגות להשתלט קבוצות דמויות מאפיה שקוראות לעצמן "ועד עובדים" ומשתמשים בנכס לטובתם הפרטית.
דוגמה לכך היא כמובן חברת החשמל. המדינה לא שולטת בה, היא מנוהלת על ידי הועד, שנוקט בצעדים כוחניים כמו "הורדת השאלטר". 10 או 12 אלף עובדי חברת החשמל מרוויחים משהו כמו פי שלוש או ארבע מהמשכורת הממוצעת במשק, ועושים מה בראש שלהם - הם מצפצפים על ההנהלה של חברת החשמל, על הממשלה והכנסת וכל החוקים שלה, והמדינה בת ערובה בידיהם - אין למדינה כוח לקחת בחזרה את הנכסים השייכים לה. כמובן - כל נכסי חברת החשמל (תחנות כוח) נבנו מכספי ציבור (לא מכספי ועד העובדים), אבל הבעלות עליהם אבדה.

בסוף שבוע זה הייתה כתבה של ענת פישביין על עוד קבוצה דמויית מאפיה, ששולטת על עוד נכס איסטראטגי של מדינת ישראל: עובדי הנמלים. (לא מצאתי את הכתבה ברשת).
יש בסך הכל פחות מ 2500 עובדים בנמלים. הם מרוויחים בממוצע כ 23-24 אלף ש"ח - דהיינו - פי שלוש מהשכר הממוצע במשק. הם גם מקבלים משכורות 13 ו 14 ושורה ארוכה של הטבות, כמו פרמיות, מתנות, "סמינרים" (חופשות בבתי מלון) וכאלה. והם גם לא עובדים מי יודע מה קשה. יבואני המכוניות למשל, למדו לשכור עובדים משלהם לפריקת מכוניות מיובאות מהאוניות - כדי שהמכוניות לא תשרטנה בדרך, אבל כמובן, הם משלמים גם לעובדי הנמלים על עבודה שהם לא עושים. זכויות זה זכויות.
לפני 4 שנים קיבלו עובדי הנמלים הטבות אקסטרה בסך 1.2 מיליארד שקלים כדי לאפשר ביצוע רפורמה בנמלים, והתחייבו לא לשבות. שילשלו את הכסף לכיס, והמשיכו בשביתות ובשיבוש העבודה. עכשיו שליטתם חזקה יותר מאשר לפני הרפורמה, והשרות בנמלים גרוע יותר - כך קובע מבקר המדינה.
את העלות המופרזת של שירותי הנמל, והשירות הגרוע (המתנות ארוכות של אוניות לפריקה, פגיעה בסחורה הנפרקת) משלם כל הציבור בישראל. זהו חלק ממחירן של הסחורות המיובאות, וחלק מהעלות היתרה של סחורות ייצוא (המקטינה את כושר התחרות בשווקי העולם ופוגעת גם בתעסוקה).
בכל זאת, האירגונים החברתיים, תמיד תומכים, ברפלקס פאבלובי, בכל "וועדי העובדים", הנאבקים על "זכויות העובדים" (זכויות יתר לשדוד את אזרחי ישראל), ומתעלמים מהנזק שאירגונים כוחניים, פאשיסטיים אלה גורמים למדינה ואזרחיה.
התנהלות הנמלים וחברת החשמל (על רכבת ישראל כבר כתבנו) - היא הנימוק החזק ביותר להפרטה.
יעקב
נכתב על ידי , 8/8/2009 20:35   בקטגוריות טירוף מערכות, כלכלה, משטר, זכויות האדם  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-9/8/2009 08:24



כינוי: 

בן: 74

תמונה




78,831
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)