לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2009

האם עונשים כבדים הם בלתי מוסריים ?


אחת המגיבות בקטע זה מבטאת את האידיאולוגיה הרווחת, המעודדת פשיעה אלימה:
"הענישה החמורה אינה מוסרית, עקב הפיכת הפרט לכלי שרת, לחפץ, למען הרתעת והפחדת אחרים."
הנה טעות  מאד יסודית, ומאד רווחת. בהטלת עונשים כבדים אין אנו "הופכים את הפרט (הפושע) לכלי שרת", ואין המטרה "הרתעה והפחדה של אחרים". זה פשוט לחלוטין לא נכון. בהטלת עונשים כבדים (קרי עונשי מאסר ארוכים) אנו לא מחפשים הרתעה. אנו מנסים רק להגן על האזרחים התמימים, ולמנוע מהפושע האלים שיושב בכלא לשוב ולהרוג. זה הכול. מי שיושב בכלא קשה לו להרוג אזרחים אחרים. זה צעד הגנה לחברה, לא צעד נקמה או הרתעה של אחרים.

מישהו אחר, המבטא אותה השקפה מוטעית, אומר:
"ענישה פלילית היא התעללות מיותרת. הבעיה נוצרת הרבה קודם , חינוך ,ערכים שיוויון בפני החוק וטיפול סוציאלי"
רצח נוסף מבוצע על ידי רוצח שהשתחרר מהכלא אינה התעללות? התעללות נוראית באזרחים חפים מפשע ושלוים ? לא. הפשע הוא התעללות, ענישה פלילית אינה התעללות. היא צעד מניעה - מניעה של פשע נוסף, הגנה על קורבנות פוטנציאליים. באשר ל"חינוך, טיפול סוציאלי" - כבר אמרתי - אלו דיבורי סרק. זה מה שאומרים אלה שמתנגדים להרחקת הפושעים מהחברה, ותומכים בכך בהפקרת האזרחים בידי פושעים אלימים. כמו שאמרתי: מרחמים על הפושע, מתאכזרים לקורבן. שיטפלו ויחנכו ככל שהם רוצים, אבל את הפושעים האלימים צריך קודם כול לכלוא. אין סתירה בין כליאה של פושעים שכבר פשעו, וחינוך של אנשים אחרים, שטרם פשעו - כדי למנוע פשע.

השר בלי תיק, מיכאל איתן, כותב בקטע שאין מספיק בתי סוהר ואין מספיק פרקליטים בתביעה הכללית, כדי לנהל משפטים ולכלוא פושעים לתקופות ארוכות. הוא כנראה יודע.זה מדגיש שוב עד כמה מערכת אכיפת החוק היא בדיחה, ודורשת שיפור. אבל מסקנתו של איתן והצעתו הם לא לעניין: "להקים ועדת היגוי, לאמץ פתרון מערכתי כולל."
מי שמעלה על דל שפתיו את המשפט האופנתי "פתרון מערכתי כולל" מזבל בשכל, תברחו ממנו. אנו לא צריכים שום ועדות היגוי ושום זיבולי שכל. אנו צריכים בתי סוהר, פרקליטים, ועונשים ראוים.
יעקב
נכתב על ידי , 26/8/2009 02:03   בקטגוריות חוק, משפט  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)