לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2009

ה"ליברלים" השמאלניים


מאמר טוב של אריאנה מלמד בynet על ה"ליברלים" (במובן האמריקאי של המילה - אצלנו נהוג בצדק לקרא להם בתואר המכובד "אנשי שמאל" או היותר נפוץ - שמאלנים). מחמת הנימוס וההסואה משתמשת מלמד בשם "לברלי" ומסרסת מילה רבת משמעות והיסטוריה. אבל המאמר בול לעניין:

הליברל לעולם רואה את עצמו כיישות רודפת שלום, ואת השלום, יהיו תכניו אשר יהיו, כהישג מונומנטאלי. כדי לחשוב כך, צריך להתעלם מההיסטוריה של אירופה במאה ה-20. לא "מאמצים דיפלומטיים" מיגרו את האימה הגדולה מכולן שאיימה להחריב את אירופה כולה, כי אם מלחמת חורמה חסרת פשרות, עד למיגור מוחלט ובלתי ליברלי לחלוטין של האויב.

 

אבל אין בעולם היום אויבים כאלה, אומר הליברל. ואפילו בהנחה שיש – צריך להידבר איתם, כי בעצם הם קורבנות של שיטות פוליטיות כוחניות, ואם רק נחייך אליהם בנחמדות ובנימוס הראוייים, מייד הללו ייטיבו את דרכם ולא יהיה עוד צורך להילחם בהם.

 

כך, מי שמעיד על עצמו שהוא מעוניין להשמיד את הזולת (הליברלי) בהיותו של זה כופר בן-מוות, זכאי גם הוא לכל ההבנה החומלת שבעולם ויש לפתוח עמו (מייד!) במשא ומתן שישיב לו את זכויותיו הנגזלות, פרי קולוניאליזם מרושע וגאוותני.

 

כך הופכים טרוריסטים תאבי-מות ללוחמי חירות מדוכאים בעיני ליברלים, כך הופכים דיקטטורים מקומיים רשעים לבני שיח ראויים שיש "להבין" את דעותיהם (ולהזמין אותם להרצות במעוזי חופש הביטוי) במקום להבהיר להם שהם נתונים תחת כוונת של עוצמה עודפת.

 

וכך, למרבה הצער, אי אפשר לדון באופן מושכל במלחמה כלשהי מבלי להצמיד לה "גינוי לתוקפנות", שהוא אוטומטי בדיוק כמו המחשבה שכל המלחמות בעולם הן בלתי מוסריות במידה שווה.


בדיוק כך.
יעקב

נכתב על ידי , 11/10/2009 08:27   בקטגוריות שלום, שמאל  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-12/10/2009 22:39



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)