לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2009

קדח מותק, קדח


כך אומרת שרה פיילין במאמר חדש ב NRO. היא כמובן מתכוונת לקידוחי נפט וגז. וההגיון שלה מוצק מאד. ארה"ב צורכת 19.5 מיליון חביות נפט ליום (מתוכם כ 13.5 עבור דלק לתחבורה, והשאר בתעשייה הפטרוכימית, דשנים ופלסטיק). מהכמות הזאת - כמעט 5 מיליון היא מייצרת בעצמה (בארה"ב) והשאר מייבאת.
יש בארה"ב מאגרי נפט רבים שחל איסור על ניצולם בגלל שיקולים "ירוקים" כביכול שהם למעשה שיקולים אידיאולוגיים. יש שטחים נרחבים בשליטת ממשלת ארה"ב בהם חיפושי נפט אסורים לחלוטין. למשל - ממשל בוש מכר במכרז 70 זכיונות לחיפושי נפט במדינת יוטה, על אדמות פדראליות, זכיונות אלה בוטלו על ידי ממשל אובמה מסיבות "ירוקות" כביכול - למעשה סיבות אידיאולוגיות.
גבי פיילין אומרת בהגיון של ברזל: מה שלא ייעשה - ארה"ב תשתמש עוד עשרות שנים בנפט. הברירה אינה בין עולם אוטופי ירוק בו חדלו להשתשמש בנפט לבין עולם "שחור" בו משתמשים בנפט (ובגז טבעי). הצגת דברים ברוח זו היא דמאגוגיה. הברירה היא בין שימוש בנפט המופק בארה"ב, על ידי עובדים אמריקאיים או בנפט המופק בחו"ל (במדינות ערב או בוונצואלה של צ'אבס), כשהאמריקאים מעבירים לשליטים אלה סכומי עתק עבר הנפט.
אם אובמה רוצה ל"המריץ" את כלכלת ארה"ב אין תימרוץ טוב מאשר מכירת זכיונות קידוח לנפט. הדבר ייצור מקומות עבודה ועושר בארה"ב, ללא עלות לממשלה ולמשלם המיסים.
אין שום הגיון במניעת קידוחי נפט בארה"ב, והמשך התלות המוגברת בנפט מיובא חוץ משנאה עיוורת, אידיאולוגית לנפט (ולגז).
יעקב
נכתב על ידי , 17/10/2009 18:23   בקטגוריות כלכלה, כלכלה ירוקה, אנרגיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)