לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2009

איין ראנד בכותרות



תמונה זו של הסופרת והפילוסופית איין ראנד מתנוססת היום על עמוד השער של הניו יורק טיימס. הם שמו אותה בשער לא בגלל שהם אוהבים אותה (הם עיתון ליברלי - קרי שמאלני) - אלא בגלל שהם חושבים שזה עוזר למכור את העיתון.
איין ראנד, שנפטרה לפני 27 שנים, פופולרית היום, כתמיד. השנה יצאו לאור שתי ביוגראפיות חדשות שלה. ספריה ממשיכים להמכר בקצב של כ 300,000 עותקים כל שנה.
השנה היא רלוונטית במיוחד, נוכח המשבר הכלכלי. ההתדרדרות והניוון של ארה"ב, תוארה בצורה מאד מוחשית בספרה "מרד הנפילים", שיצא לאור בשנת 1957. רבים חשים שמה שמתרחש היום בארה"ב דומה לתיאורים ההם.
בפגנות המחאה ההמוניות נגד מדיניות הביזבוזים והגרעונות של הממשל (המכונות "מסיבות התה") תמיד יש כרזות רבות העל ג'ון גאלט, גיבור הספר, וגם כרזות נוסח "איין רנד צדקה" ו "אטלס מתנער" (שם הספר באנגלית). נציג אחד בקונגרס אמר "אנשים מרגישים שהם חיים בסצנריו שתואר ב'מרד הנפילים'."

כיאה לעיתון ( סמרטוט-עיתון, rag, בסלנג ניו-יורקי) - הניו יורק טיימס, וגם הביוגרפיות שהתפרסמו, מקדישים יותר זמן בלנבור בפרטים הפיקנטיים של חייה האישיים של איין ראנד, מאשר לרעיונותיה, שאותם אין הם מבינים במיוחד.
אבל - כמו שאמרה מאי וסט - לא חשוב מה אומרים עליך, העיקר שמדברים עליך. לא הרבה סופרים מגיעים לעמוד השער של הניו יורק טיימס 27 שנים אחרי מותם, וגורמים לעורכי עיתון עויין לחשוב שהתמונתם תתרום להגדלת התפוצה של העיתון.
בהחלט אישיות מופלאה.

תוספת: איין ראנד בכותרות רבות לאחרונה, לא רק בניו יורק טיימס. איליה סומין, איין ראנד בהודו,
בראיין דוהרטי ב reason , על שתי הביוגרפיות החדשות כותב ניק גילספי (reason  ). המשבר גרם לעלייה גם במכירות של הספר הקלאסי, האנטי-סוציאליסטי - "הדרך לעבדות" (1944) של פרידריך חייק.
תוספת 2. המאמר הנ"ל בניו יורק טיימס הוא כעת גם במקום הראשון של המאמרים שנשלחו בא-מייל - כלומר שקוראים מצאו לנכון לשלוח לחבריהם בא-מייל.
יעקב

נכתב על ידי , 30/10/2009 15:49   בקטגוריות אמנות, נוסטלגיה, עיתונות ותקשורת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ויקטור ב-1/11/2009 20:41



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)