לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2009

מס על בצורת ירוקה


הממשלה אוהבת לגבות מיסים, כל המרבה הרי זה משובח. כל תירוץ הוא טוב. לאחרונה ה"ירוק" הוא באופנה, אז גובים מיסים בתירוצים ירוקים.
התחילו עם ה"הנחה" במיסים למכוניות "ירוקות" - כלומר - קטנות. קודם כול העלו את מס הקניה לכל המכוניות מ 75% ל 92%. קודם כול המס. אח"כ נתנו הנחות מסוימות לחלק מהמכוניות (חלק קטן) - ל"ירוקות" או חסכוניות. ההנחה קטנה בכל מקרה מההעלאה. את כול התרגיל הזה טישטשו בתרועה גדולה שבישרה על עידוד מכוניות ירוקות.

השני הוא "מס הבצורת". אכן הייתה בצורת - אז למה לא לנצל את ההזדמנות ולהטיל מס? אלא שאת המס לא הטילו על הבצורת אלא עלינו. כל אזרחי ישראל משלמים סכומים אסטרונומיים עבור המים - חוץ מהחקלאיים - אלה שבאמת צורכים הרבה מים! אבל לחקלאים יש לובי וכוח פוליטי, האזרח הפשוט - אין לו. מהי מטרת המס - הדבר התברר היום בוועדת הכלכלה בכנסת. נציג האוצר אמר שאם יבטלו את מס הבצורת יהיה צורך להטיל מס אחר למימון "ההתפלה", כלומר - האוצר צריך עוד כסף, המסכן.
המס על המים הוא הכי רגרסיבי שאפשר, כי כולם משתמשים במים בין אם הם עשירים ובין אם עניים. אבל - בגלל זה האוצר אוהב את המס על המים - מפני שכולם צורכים מים, וקשה להתחמק ממנו, והוא מניב הכנסה יפה.
אבל, אל תאגה, בג"ץ נחלץ לעזרתנו. הוא ידון במס הבצורת. אני מציע שכל מס חדש יובא ישר לאישור הבג"ץ. כל הליך החקיקה בכנסת מיותר ומבזבז זמן לריק. במילא בג"ץ מחליט הכל.
יעקב
נכתב על ידי , 2/11/2009 22:38   בקטגוריות דמוקרטיה, כלכלה, מכונית, עבודה בעיניים  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-5/11/2009 00:42



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)