לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2009

רפורמה בבריאות על חודו של מיצובישי


בארה"ב עברה בבית הנבחרים ההצעה לרפורמה מקיפה ביטוח בריאות ברוב זעום של 220 נגד 215 - קולות של דמוקראטים נגד הרפובליקאים. רק רפובליקאי אחד הצביע בעד ההצעה, ו 39 דמוקראטים הצביעו נגדה. זו רפורמה מרחיקת לכת המגדילה מאד את מעורבות הממשלה בנושא הבריאות. מציעיה מעריכים שהיא תעלה למדינה 1.1 טיליארד דולר ב 10 שנים, מתנגדיה מעריכים שהסכום היה כפול. (בדרך כלל הצעות כאלה עולות פי 2 או שלוש מההערכה הראשונית).

הרפורמה מנסה לכפות על כל אזרחי ארה"ב לרכוש ביטוח בריאות - על ידי הטלת קנסות כבדים על אלה שאין להם ביטוח. היא גם מנסה לכפות על חברות ביטוח לבטח כל אחד, בלי קשר למצב בריאותו בעת עשיית הביטוח.

ההצעה היא כרגיל ענקית ומרחיקת לכת - מחזיקה כ 2000 עמודים, וכרגיל, איש לא קרא אותה לפני ההצבעה.מנהיגת הרוב הדמוקראטי בבית הנבחרים הבטיחה להעמיד את ההצעה לרשות הציבור, לעיון, באינטרנט, לפחות 72 שעות לפני ההצבעה, אבל לא עשתה זאת.

הנשיא, וההנהגה הדמוקראטית לחצו לחצים כבדים על הנבחרים להצביע בעד ההצעה, בכל זאת הצביעו 39 נבחרים דמוקראיטם נגדה. אחת הסיבות היא שההצעה לא מאד פופולארית בציבור, ונבחרים שכסאותיהם לא בטוחים, חוששים מגורלם בבחירות הבאות ב 2010 .

שאלה עקרונית היא - האם ראוי הוא שהצעה מרחיקת לכת כזו, ורבת משמעות מכל הבחינות תועבר על חודו של קול, וכנגד התנגדות כה גדולה, בציבור ובין הנבחרים.

הדרך לאישור הסופי, העוברת דרך הסנאט, היא עדיין ארוכה מאד ולא ודאית כלל.

יעקב

נכתב על ידי , 8/11/2009 14:35   בקטגוריות דמוקרטיה, ממשל ארה"ב, רווחה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)