לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2009

המורמים מעם, החכמים באדם


אלה שופטי העליון כמובן. ככה לימדו אותנו בבית הספר בשיעורי אזרחות. האנשים הכי חכמים במדינה נבחרים לכהן בבית המשפט העליון, ועל פיהם יוכרע כול דבר.

כמו כול דבר שלימדו אותנו - זה לא משקף את המציאות אלא מה שהיינו רוצים שיהיה. אידיאליזציה. אנו כבר יודעים שהשופטים העליונים הם בני אדם כמו כולנו, ועושים שגיאות כמו כולנו (ולדעתי אפילו יותר מרבים אחרים). הם לא האפיפיור. האפיפיור, על פי המסורת הנוצרית שואב השראתו ישירות מאלוהים, לכן הוא infallible כלומר - לא מסוגל לשגות. שופטי העליון שלנו רחוקים מאד מאפיפיוריות, הם שוגים כול הזמן.

הצרה היא שהם מאמינים שהם אפיפיורים, שמותר להם להתערב בכול, ובעיקר - שמי שמטיח בהם ביקורת עושה פרופאנציה - חילול הקודש (כמו מי שמבקר את האפיפיור). לא יודע מאיפה לקחו 100 קבין של גאוה, יוהרה ואשליה עצמית ושחצנות.

מאמר חזק של ד"ר שאול רוזנפלד ב ynet מדבר על ההובריס (גאוותנות, יוהרה, אשליה עצמית) של שופטי העליון.

האמת, המציאות, היא שבמדינתנו, בה רבים הקילקולים, בית המשפט העליון אינו יוצא דופן, ואף בולט בקילקוליו. השופטים אינם טובים, ואינם חכמים משאר בעלי התפקידים במדינה.

מותר וצריך להטיח בהם ביקורת, ביקורת קשה. וחשוב מכול - להכניס רפורמה בתהליך בחירת השופטים, כי לא ייתכן שהם ימשיכו לבחור את עצמם, כמו עד עכשיו. מותר וצריך גם להכניס מגבלות, בחקיקה, כדי לרסן את המוסד חסר הרסן העצמי.

יעקב

נכתב על ידי , 17/12/2009 10:30   בקטגוריות ממשל, משטר, משפט  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-18/12/2009 11:15



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)