לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2009

קופנהאגן ושנאת העשירים


הרבה מוטיבים (רובם שליליים) נשזרו יחד בוועידת קופנהאגן. אחד ראינו קודם - הנימה האנטי-טכנולוגית.

אחר הוא שנאת העשירים. שנאת העשירים הנובעת מהיצר הבסיסי ביותר של קנאה הוא מרכיב עיקרי במנטאליות הסוציאליסטית (כולל קופנהאגן). האידיאולוגיה הסוציאליסטית נותנת שני נימוקים לרציונאליזציה של שנאת העשירם: אחד - הרעיון המרקסיסטי שהעשירים מתעשרים על ידי "ניצול" העניים - כלומר בדרכי שוד, דיכוי ורמייה - ולכן - מי שעשיר הוא פושע לפי הגדרה. הצידוק השני הוא עקרון השיוויוניות - כל בני אדם צריכים להיות שווים (בתוצאות לא בהזדמנויות). למה? הרי בני אדם בבירור אינם שווים באופן טבעי.

שנאת העשירים מתבטאת בפועל בעקרון הרה-דיסטריבוציה - חלוקה מחדש של הרכוש או תשלומי העברה. נקח מהעשירים, נחלק לעניים (וקצת לכיס של המחלקים....).

וועידת קופנהאגן מאמצת מוטיבים אלה ברמה הבין-לאומית או הבין-ארצית.

וועידת קופנהאגן מקדמת את השנאה והדמוניזציה של האומות העשירות אותה קידמו הסוציאליסטים מאז ומתמיד. עד עכשיו אמרה תעמולת השמאל, שהארצות העשירות (במערב, חו"ח לא העשירות מנפט...) אשמות בשורה של פשעים נגד האנושות, כמו המלחמות והקולוניאליזם, והם שגרמו לעוני במדינות העניות. עכשיו נוספה עוד אשמה: העולם המערבי (לא סעודיה) - מזהמים את כדור הארץ, וממשיכים לפגוע בדרך זו במדינות העניות. אשמת הקולוניאליזם קצת איבדה מכוחה, כי עברו כ 50-60 שנה לסיום הקולוניאליזם, והמדינות העניות הן עניות יותר מאשר היו תחת שלטון קולוניאלי. היה דחוף למצוא לעובדה זו הסבר חדש, ודרך חדשה לטפול את האשמה על המערב. אז מצאו אותה - שינויי האקלים.

וגם רעיון הרה-דיסטריבוציה - מנסים ליישם אותו גם ברמה הבינלאומית על ידי העברות של "סיוע" מהמדינות העשירות (רק מהמערב, בלי סעודיה) לעניות. עכשיו קוראים לזה "סיוע להתגברות על נזקי האקלים" - נזקים שלא היו ולא נבראו.

הנימה של שנאת העשירים ותשלומי העברה ברמה בינלאומית - אין בה חדש. עשרות שנים מדברים באו"מ ומחוצה לו על סיוע ממדינות עשירות לעניות. אבל עכשיו מצאו רציונליזציה חדשה - בגלל שינויי האקלים.

כמובן - הסיוע של בניית מפעלים, תשתיות ופיתוח הכלכלה, שניתן על ידי חברות רב לאומיות ל"מטרות רווח" לא נחשב. רק סיוע ממשלה לממשלה נחשב. כלומר - כסף שנלקח במיסים מהאזרחים היצרניים במדינות המערב ומועבר לשליטים המושחתים והגנבים של מדינות "מתפתחות".

זה היה אחד המוטיבים העיקריים ואחת המטרות הברורות והמוצהרות של וועידת קופנהאגן. האקלים - כתירוץ ליישום האידיאולוגיה השמאלית.

יעקב

 

 

נכתב על ידי , 20/12/2009 18:08   בקטגוריות התחממות כדור הארץ, משטר  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)