לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2009

הגיבנת גדלה.


הסקטור הפרטי קטן, הציבורי גדל, בארה"ב הגיבנת, או המעמסה, של הסקטור הציבורי בעלייה, בעוד הבסיס, הסקטור היצרני, שאמור לשאת על גבו את הגיבנת, מצטמק.

התעסוקה בסקטור הפרטי בארה"ב ירדה מהשיא של 115.8 מיליון ב 2007 ל 108.5 מיליון כעת, ירידה של 6%. הסקטור הציבורי לעומת זאת נשאר יציב, ברמה של 22.5 מיליון.

גם השקפת האנשים בסקטורים אלה בנושא הכלכלה שונה. בסקטור הציבורי, הרוב חושבים שהמשבר חלף, והוא לא השפיע עליהם במיוחד, בסקטור הפרטי האנשים (לפי משאל דעת קהל) אומרים שנפגעו יותר, ועדיים הם מודאגים.

 

המגמות האלה לא מקריות, כותבים במאמר המצוטט. מרבית הכסף הממשלתי של תכנית ה"תימרוץ" של שנה שעברה שימש למימון גופים ציבוריים ומניעת פיטורין בהם. העובדים בסקטור הציבורי מאוגדים באיגודים מיקצועיים במספרים הרבה יותר גדולים מאלה בסקטור הפרטי. האיגודים המקצועיים הם אחד מעמודי התווך של המפלגה הדמוקרטית. ההוצאה הממשלתית (ה"תימרוץ") שימשה להעברת כסף לסקטור מקורב פוליטית לממשל. כלומר - העסקים מתנהלים כרגיל.

 

גם אצלנו התופעה מוכרת. מי שעובד בסקטור הפרטי, ובייחוד העצמאים הקטנים יחסית ועובדיהם, סובלים קשה בכול משבר, בזמן שעובדי הסקטור הציבורי חסינים, כי הסקטור הציבורי רק גדל, לעולם אין הוא קטן, למרות שבעת משבר יש צימצום גדול בהכנסות המדינה ממיסים.

יעקב

נכתב על ידי , 30/12/2009 18:16   בקטגוריות כלכלה, עבודה בעיניים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של VIP ב-1/1/2010 20:49



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)