לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2010

בועה כלכלית בסין ?


משקיע אמריקאי ידוע, ג'יימס צ'אנוס, חושב שכלכלת סין נמצאת בבועה והיא עומדת להתרסק. צ'אנוס התמחה בחיזוי בועות שונות, והרוויח הון עצום כאשר הימר בבורסה נגד חברות גדולות שאח"כ נפלו. למשל - הוא חזה את נפילת חברת אנרון (שנפלה ב 2002), והרוויח הון עצום מהימור נגדה (שורט).
הוא חושב שיש בסין בועת נדלן בקנה מידה פי 1000 מזו של דובאי שהתפוצצה לאחרונה. הוא חושב שהסינים לא מדווחים אמת בסטטיסטיקות שהם מפרסמים על הצמיחה הכלכלית העצומה שלהם.
הוא חושב שסין בבועה של אשראי - יותר מדי כסף להשקעות, יותר מדי מפעלים. בסוף לא יוכלו למכור את כול הסחורה שהם מייצרים. הרקורד של צ'אנוס - ההצלחה שלו בחיזוי בועות בעבר, הוא מרשים.

לא כולם מסכימים איתו. ג'ים רוג'רס, מיסד שותף של ג'ורג' סורוס, החי בסינגפור ומתמחה בכלכלה הסינית טוען שצ'אנוס טועה, וסין לא בבועה.

ממשלת סין הלכה בשנה האחרונה בעקבות ארה"ב ושאר העולם והנהיגה תוכנית "תימרוץ" גדולה - דהיינו הדפיסה אף היא כסף רב.

אם אתם שואלים אותי - אני לא משקיע, ולא כלכלן, ואין לי רקורד של נבואות מוצלחות, ואני גם לא עשיר - אבל אם אתם בכול זאת שואלים אותי - אני חושב ששתיהן בבועה - גם ארה"ב וגם סין. מי שהתלונן על העשור האחרון - שהיה עשור דפוק - שיהדק את החגורה. צפויים זמנים "מעניינים" בעשור הקרוב.
יעקב
נכתב על ידי , 9/1/2010 11:30   בקטגוריות כלכלה, טירוף מערכות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-10/1/2010 14:56



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)