לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2010

פצצה דמוגראפית בסין


בעוד אנו מודאגים מהבעיות הדמוגראפיות שלנו (היחס המספרי בין יהודים וערבים) - יש לסין בעיה דמוגראפית אחרת, חמורה למדי. הבעיה של חוסר איזון בין המינים.

על פי מחקר שפירסמה האקדמיה למדעי החברה בסין (גוף ממשלתי) - יחסרו בשנת 2020 24 מיליון נשים, דהיינו - 24 מיליון גברים יידונו לחיי רווקות, ללא אפשרות להקים משפחה. הדבר עלול לערער קשות את היציבות החברתית של סין. כבר עכשיו נפוצה התופעה של חטיפת נשים או ילדות, לצורך חיתונן עם גברים סיניים או לשרות בבתי בושת. חוטפים נשים לא רק בסין עצמה אלא גם בארצות השכנות, ווייטנאם, לאוס, קמבודיה, תאילנד.

 

התופעה נגרמה על ידי הכפיה הממשלתית של מדיניות "ילד אחד למשפחה". רוב המשפחות מעדיפות בנים והן נפטרות מעוברים של ילדות באמצעות הפלות, הזמינות באופן חופשי. מדיניות זו הונהגה ונכפתה בחומרה על ידי השלטון הקומוניסטי הרודני מאז שנות ה  1980 . הבעיה של ההפלות של נקבות כול כך חמורה שהממשלה אסרה על ביצוע בדיקות אולטראסאונד, כדי שההורים לא יוכלו לדעת את מין העובר.

המדיניות של "ילד אחד, בכפייה" היא מדיניות של הנדסה חברתית, מדיניות של כפייה אכזרית על ידי שלטון רודני, ופגיעה חמורה בזכויות האדם. אירגוני שמאל וירוקים נוהגים למחוא כפיים בהתלהבות למדיניות אכזרית זו, באומרם שזה מקל על "פצצת האוכלוסין". אולי זה אכן מקטין את "פצצת האוכלוסין" (ריבוי יתר של האוכלוסייה), אבל זה פוגע קשות באנשים, ויוצר פצצות אחרות - הפצצה החברתית המתוארת במאמר.

יעקב

 

נכתב על ידי , 25/1/2010 19:49   בקטגוריות זכויות האדם, טירוף מערכות, משטר  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-31/1/2010 16:42



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)