לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2010

האביר היהודי הקאתולי


האביר המוזר הוא הפנסיונר היהודי גארי קרופ, מלונג איילנד, ניו יורק. קרופ, בן ה 62, היה סוכן של ציוד רפואי כאשר אירגן, לפני 10 שנים תרומה של ציוד בשווי 12 מיליון דולר עבור בית חולים באיטליה. כהוקרה על פעולה זו הוא קיבל תואר אביר כבוד של מסדר סט' גרגורי הגדול של הואתיקן, ונעשה חבר של כבוד שם, הזוכה לכינוי "הוד מעלתך".

בזה לא נגמרה הפרשה. קרופ פרש מעסקיו והקים עמותה המקדישה עצמה לחקר הקשר ביו האפיפיור פיוס ה 12, האפיפיור בזמן השואה, לבין הצלת היהודים, והוא נעשה חסיד גדול של פיוס ה 12, ותומך נלהב בהכרזתו לקדוש. העמותה שהקים, שלא למטרות רווח, יש לה תקציב של 1/2 מיליון דולר לשנה, מתרומות, והיא משלמת משכורת לקרופ ואישתו בסך 140,000 דולר לשנה. מסע הסינגור של היהודי קרופ עזר בשיקוליו של האפיפיור הנוכחי, ברוך ה 16, להכריז על פיוס ה 12 "נשגב" - צעד בדרך להפיכתו לקדוש. צעד זה שנוי במחלוקת וגרם למתיחות בין הרבנות לואתיקן.

 

קרופ טוען (בעקבות טענות של גורמים בואתיקן) שפיוס ה 12 אחראי להצלתם של 860,000 יהודים ממות בעת השואה, ושהוא פעל רבות להצלת היהודים מאחורי הקלעים. חוקרים אחרים טוענים שהמספר מצוץ מהאצבע. אבל - אין ספק שהואתיקן, והמנזרים הקתוליים הסתירו יהודים (לפחות באיטליה) והצילו יהודים. את האמת על פיוס ה 12 קשה לגלות, ביחוד נוכח העובדה שמסמכי הואתיקן, הכוללים את כול ההתכתבויות שלו עדיין חסויים, והואתיקן שיחרר לעיון החוקרים רק חלק קטן מהם.

 

הטענה העיקרית נגד פיוס ה 12 היא שהוא לא פעל מספיק בגלוי להצלת היהודים. זה שמנזרים רבים (אינני יודע כמה) הסתירו יהודים - זה יפה, וזה כנראה לא נעשה ללא הידיעה והברכה של ההירארכיה של הכנסיה הקאתולית. השאלה למה פיוס ה 12 לא הרים קולו בגלוי נגד פשעי הנאצים, למה לא פירסם מנשר, למה לא קרא לכך בנאומיו הפומביים. למה לא העביר הוראות לכול ההירארכיה הקאתולית לפעול ולדבר ולדרבן את המאמינים להתנגד לרצח. המסנגרים טוענים שהוא פחד מהנאצים ומהפשיסטים האיטלקיים, ולא רצה להמיט חורבן על הכנסיה על ידי ליבוי סיכסוך גלוי איתם. המקטרגים טוענים שזו בדיוק הבעיה: הוא פחד מהנאצים ונמנע מעימות איתם - בכך השלים או קיבל בשתיקה את מעשי הזוועה שלהם.

בלי יהודים אי אפשר - עכשיו יש לפיוס ה 12 סנגור יהודי, גארי קרופ, אביר הכנסיה הקאתולית.

זה מזכיר קצת את החבר של החייל האמיץ שווייק, הכומר הצבאי, סרן כ"ץ.

יעקב

 

נכתב על ידי , 8/3/2010 14:04   בקטגוריות היסטוריה, יהודים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-15/3/2010 22:01



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)