לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2010

מה יש בחוק הבריאות האמריקאי החדש?


אחרי כול הפרשנות הפוליטית נראה מה יש בחוק זה, מה התוכן.

ראשית - כול האזרחים יחויבו לרכוש ביטוח בריאות. ההחלטה אם אתה רוצה לבטח עצמך או לא הופקעה מידך. עכשיו המדינה מחייבת את כולם לעשות ביטוח בריאות (כמו אצלנו, ובמרבית הארצות). מי שלא יעשה יקבל קנס, שיגבה באמצעות מס הכנסה, כך שיהיה יותר כדאי לו לעשות ביטוח מאשר לשלם קנס.

ומה עם העניים? אלה שידם לא משגת ?

חלק מהעניים (אלה המרוויחים עד 133% מסף העוני) יצורפו לביטוח חינם במסגרת מדיקאייד. אחרים יקבלו סובסידיות ממשלתיות, לפי רמת הכנסתם, במטרה לאפשר להם לרכוש ביטוח. נהדר, הממשלה תעזור לכולם. יפה מאד מצידה, איך לא חשבו על זה קודם.

בעלי עסקים שמעסיקים 50 עובדים או יותר יחוייבו לעשות ביטוח בריאות לעובדיהם.


חברות הביטוח יחוייבו לבטח כול אחד, ללא מגבלות של מחלות קודמות. וגם - יוטל פיקוח על מחירי ביטוח, כדי שיהיו "בהישג יד" affordable. נהדר ! וכמובן - יוטל פיקוח חמור על תוכן הפוליסות והשירות שחברות הביטוח (או קופות החולים) מספקות. (כלומר - יוגדר סל בריאות ממשלתי). איך יתקיימו חברות הביטוח עם הפרמיות המוקטנות והשרותים המורחבים ? איש אינו יודע איך, אבל אובמה כינס את ראשי חברות הביטוח (קופות החולים) והבטיח להם שהוא ידאג לרווחיותם - כלומר הממשלה תסבסד אותן במידת הצורך. כי לממשלה יש אינסוף כסף, ורק הקמצנות של הרפובליקאים מנע ממנה לתת שרות חינם לכול האזרחים. בכך קנה אובמה את תמיכת קופות החולים בחוק החדש. מעכשיו קופות החולים ה"פרטיות" הן סניף של הממשלה, העובדות תחת פיקוחה, בשיטת קוסט+ (הממשלה מכסה כול העלויות, תהיינה אשר תהיינה, ומבטיחה גם רווח קטן).


עוד סעיף בחוק: יוקמו בורסות - או שווקים - על ידי הממשלה, ובשווקים אלה ישדכו פקידי מדינה בין האנשים לחברות הביטוח (קופות החולים). כלומר - במשרדים ממשלתיים אלה (דומים אולי ללשכות העבודה אצלנו), ימצאו לכול פונה קופת חולים מתאימה, ויכתיבו את הפרמיה (העלות) המתאימה, והסובסידיה המגיעה למבוטח. איך זה יפעל בדיוק לא ברור לאיש.


סעיף אחרון שלא יכול להיעד משום חוק סוציאליסטי באמת: בעלי ביטוח בריאות משופר כיום - הם קוראים לזה - פוליסות רולס-רויס, יידרשו לשלם יותר עבור הביטוח הרפואי, ובעלי הכנסות גבוהות ישלמו גם הם מיסי מדיקייר יותר גבוהים.

יוטל גם פיקוח ממשלתי יותר הדוק על שירותי הבריאות "כדי למנוע ביזבוזים" - שפירושו - צימצום בשירותים הניתנים כיום בתכניות הממשלתיות הקיימות, וקיצוב בשרותי הבריאות.

לא ייתכן ניהול ממשלתי של שירותי בריאות "חינמיים" ללא קיצוב. הקיצוב יהיה במסגרת מה שכינתה שרה פאלין "וועדות מוות" - ועדות שיחליטו מה כולל סל הבריאות ואיזה חולה יהיה זכאי לאיזה טיפול.


השורה התחתונה: ניהול ממשלתי מלא של שירותי הבריאות - בינתיים "באמצעות קופות החולים הקיימות" - כלומר - ללא קופות חולים או חברות ביטוח ממשלתיות ממש.

האם זה ישפר או יוזיל את שירותי הבריאות בארה"ב? אשרי המאמין.

והפיל הגדול שבעסק: מאיפה הכסף? כמה תעלה הרפורמה הזאת ? איש אינו יודע. היא תעלה הרבה מאד כסף. מאיפה יקחו את הכסף? הממשלה גם ככה בגרעון עמוק ובלתי מתקבל על הדעת, שאין היא יודעת איך להיחלץ ממנו. אבל, כרגיל, לסוציאליסטים יש אינסוף כסף.

יעקב

נכתב על ידי , 23/3/2010 17:33   בקטגוריות חוק הבריאות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)