לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2010

חברות הזנק, לא חברות להצלה


תום פרידמן, בעל התור הנודע (הליבראלי) של הניו יורק טיימס כותב מאמר טוב הפעם. בדרך כלל הוא כותב את השטויות הרגילות, כגון מאמרי הערצה משטר הבלתי חופשי של סין, או לאנרגיות ירוקות דמיוניות ולכול תכנית ממשלתית "מתקדמת". אבל, כמו כול שעון מקולקל, לפעמים הוא מראה את השעה הנכונה.
הוא כותב שמי שמייצר מקומות עבודה זה חברות הזנק, חברות חדשות וחדשניות ולא החברות הוותיקות, הכושלות, שהממשלה "מצילה" על ידי הזרמת כסף ציבורי בטונות.
בין 1980 ל 2005 כול מקומות העבודה החדשים (נטו) שנוצרו בארה"ב נוצרו על ידי חברות שגילן 5 שנים או פחות (חברות הזנק - סטארט-אפ). אם אתה רוצה ליצור מקומות עבודה חדשים ולפתח את הכלכלה, תשקיע בחברות הזנק, לא בג'נרל מוטורס, ולא בסלילת כבישים חדשים (אומר פרידמן).
מה עשה את ארה"ב למדינה גדולה? השוק החופשי והמהגרים. תנאי השוק החופשי, המציע אפשרויות להתפתח משך מהגרים גאונים ובעלי מרץ ויוזמה לארה"ב. וינוד קוסלה (הודי), ממיסדי חברת המחשבים סאן, וסרגי ברין, ממיסדי גוגל (יהודי מרוסיה) הם מהגרים. חלק מההצלחה של ארה"ב היא פרי עבודתם של מהגרים. לכן, אומר פרידמן, יש לאפשר לכול הסטודנטים הזרים שקיבלו ויזה של סטודנט, להשאר בארה"ב אם הם מוצאים בה פרנסה (כלומר לתת להם גרין קארד).
עוד אומר פרידמן: צריכים לזהות מה מעודד יזמות, ולפעול בכיוון זה.
חבל שאין הוא מבין שמיסוי גבוה למימון תכניות "חברתיות" (כמו ביטוח רפואי חובה), ועודף רגולציה - נושאים שבהם פרידמן תומך, פועלים לבלימת החופש הכלכלי המעודד יזמות.
יעקב
נכתב על ידי , 5/4/2010 11:39   בקטגוריות כלכלה, מדיניות ארה"ב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)