לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2010

דליפת ההנפט והאידיאולוגיה של אובמה.


פרשנים רבים בארה"ב, גם מקרב ה"ליבראלים" (תומכי אובמה, רובם הגדול של הפרשנים) מאשימים את אובמה בכישלון בטיפול בדליפת הנפט הגדולה במפרץ מקסיקו. יש שאומרים שזאת הקתרינה שלו. (בעבר האשימו את בוש בכשלון בטיפול בהוריקאן קתרינה). וואינט כותב על כך:

אחרי הביקורת הנוקבת על מנהיגותו בטיפול באסון האקולוגי במפרץ מכסיקו, קיים הערב (יום ה') הנשיא האמריקני מסיבת עיתונאים, בניסיון לשכנע את הציבור כי הוא מנהיג את המאמצים לעצור את דליפת הנפט, הגדולה בהיסטוריה האמריקנית.

טענה מוזרה. לנשיא אובמה אין שום קשר לדליפה. הוא לא גרם לה, הוא לא קדח, לא אישר את הקידוח, לא אחראי לבדיקת נושא הבטיחות, לא יודע מה גרם לפיצוץ, ולא יודע מה לעשות לסתימת הדליפה. לא רק לאובמה אין שום קשר לנושא - גם לא יכול להיות לו. גם לא לממשלתו. אין איש בממשלה שיודע לקדוח נפט, או לסתום דליפות, או למנוע דליפות. החברה שקדחה, וחברת BP - בעלת הקידוח, הן האחראיות היחידות לאסון, והיחידות (יחד עם חברות נפט אחרות) שיש בידן הידע הטכני הדרוש להפסיק את הדליפה. הממשלה אינה מסוגלת לעזור בכלום.
לחברת BP גם יש את כול התמריצים בעולם למנוע פיצוצים כאלה, ולסתום את הדליפה מהר ככול האפשר. האסון כבר עלה לה בירידת ערך המניות בבורסה ב 36 מיליארד דולר, ומאות מיליוני דולרים, אם לא יותר, לעבודות ניקוי ולפיצויים לכול הנפגעים. היא אינה זקוקה לאובמה יזרז אותה בפעולות הסתימה.

אז מדוע מאשימים הפרשנים את אובמה? מדוע מצא אובמה לנכון להתנצל ? בגלל האידיאולוגיה הליבראלית, זאת שאובמה עצמו, ומרבית הפרשנים דוגלים בה. האידיאולוגיה הזאת מפיצה את האמונה שהממשלה היא כול יכולה, שהיא יכולה להשיג כול דבר אם רק תצווה את הצווים הנכונים ותפעיל מספיק כוח כפייה על האנשים. אם הממשלה יכולה לעשות הכול, וצריכה לעשות הכול, אז כול כישלון, כול אסון (כמו הדליפה) הוא באחריות הממשלה.
אני לא מאוהדי אובמה או המאמינים בגדולתו. לא מפריע לי שיספוג קצת ביקורת, מוצדקת או לא מוצדקת, כפי שספג קודמו, בוש. אני רק שמח להצביע על האבסורד שבאידיולוגיה הליברלית ובאמונה בכוחה האין-סופי של הממשלה, ובתפקידיה האין-סופיים.
יעקב

נכתב על ידי , 28/5/2010 00:18   בקטגוריות אנרגיה, מדיניות ארה"ב, סוציאליזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)