לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2010

גיורא איילנד מורח


בדרך כלל, ועדות חקירה נועדו למרוח נושא ולהסתיר מחדלים ולא לחקור אותם. וועדת גיורא איילנד לעניין המשט היא חוליה נוספת במסורת זו. הם מטייחים.
ynet:
בצבא הביעו הערב (יום ב') שביעות רצון מופגנת מהדו"ח שפרסם האלוף (מיל') גיורא איילנד על אירועי המשט לעזה, וציינו כי הוכח כי איש לא התרשל או פעל באופן שמצריך עריפת ראשים. "כבר בתחקירים הפנימיים שביצענו, הגענו לממצאים דומים לפיהם לא הכל פעל כמו שצריך, אבל מכאן ועד אמירות כמו מחדל, יש פער גדול", אמר גורם צבאי בכיר ל-ynet.

הגורם הצבאי הבכיר טיפש או שעושה עצמו טיפש. בשני המקרים זה מדאיג.

היה מחדל חמור בפרשת ההשתלטות על האוניה הטורקית. המחדל היה שחיילים שלנו הוכנסו למצב סיכון חיים מיותר לחלוטין, ורק בנס לא נהרגו על ידי המחבלים הטורקים.
לא כך משתלטים על ספינה.
היה צריך לקחת בחשבון שייתכן ויהיה צורך בהשתלטות עויינת. לא חשוב אם היה או לא מודיעין, האפשרות הזו הייתה צריכה להיות מתוכננת מראש. היה צריך לגשת לספינה באור יום מלא, ותחת מצלמות טלוויזה מופעלות, שלנו ושל העיתונות ולהורות להם לעצור, ולפנות את הסיפון מנוסעים לקראת עליית חיילי צה"ל. אם הם לא היו נענים (כפי שסביר) היה צריך להפעיל נוהל השתלטות עויין - השתלטות על אוניית אוייב חמושה.
מצידי - לבצע נוהל עצירת חשוד: עצור, עצור או שאני יורה, יריה באויר, ואח"כ יריה על מנת לפגוע. העיקר: לא לסכן את חיילינו. והכול, בגלוי, תחת מצלמות טלוויזיה - כי זה הנוהל החוקי, הבינלאומי. אין מה להסתיר.

הורדת חיילים בחבל, בהתגנבות בודדים, בלילה לתוך המון עויין ומוסת היא מעשה טירוף. האחראים בחיל הים למעשה טירוף זה חייבים להתפטר מייד. קודם כול - מפקד חיל הים. אבל גם אחרים, האחראים על תכנון המבצע. כנראה גם מפקד שייטת 13. אנשים אלה הוכיחו חוסר יכולת משווע, אסור שיימשיכו בתפקידם.

יצוין כי ערב פרסום הדו"ח המסכם קרא ראש מספן ים לשעבר בחיל הים להדיח את מפקד חיל הים, האלוף אלי מרום. לחילופין, אמר התא"ל במיל' בשיחה עם ynet, על מרום לקחת אחריות ולפשוט את מדיו.

אני מצטרף לקריאה זו.
יעקב

נכתב על ידי , 13/7/2010 00:14   בקטגוריות ביטחון  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-13/7/2010 16:34



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)