לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2010

הוולטסואגן.


המכונית החשמלית החדשה, ה וולט Volt של GM (ג'נרל מוטורס) זכתה, סוף סוף, לשם שאני חושב שידבק בה: הוולטסוואגן.
הפולקסוואגן (להבדיל) הייתה המכונית הקטנה, העממית והמוצלחת של גרמניה . הרעיון של "מכונית לכול פועל" - לא ברור מי הגה אותו, והוא היה פופולרי עוד קודם, אבל הסוציאליסט היטלר אימץ אותו בשתי ידיים (לפני ששמעון פרס עשה זאת) והורה לתעשיית הרכב הגרמנית לבנות את המכונית הזו, ולמכור אותה במחיר עממי. השם "פולקסואגן" - בגרמנית - פירושו כמובן "מכונית עממית" או מכונית של העם - במובן העם הפשוט.

הוולטסוואגן - מכונית הוולט של GM היא ההיפך הגמור מהפולקסוואגן, היא צעצוע של עשירים. (השם הוא סגי-נהור) מחירה הרשמי 41,000 דולר, הוא מחיר גבוה מאד. הדגם הזהה בגודל, עם מנוע בנזין, שבי קרוז, נמכר ב 17,000 דולר.
ברור כשמש שאת הוולט יקנו לא הפועלים, שידם לא משגת, אלא עשירים ובני עשירים שקונים אותה כסמל ססטוס - כדי להראות שהם "ירוקים" ואופנתייים, ו IN , או בעברית פשוטה: כדי להשוויץ. ברור גם שהם לא קונים אותה כדי לנסוע בה. בשביל זה יש לאנשים כמותם ג'יפ הגון ונוח (באנגלית SUV ). הוולט תהיה מכונית שלישית או רביעית לאוכלוסייה זו.
החברה האלה יקבלו סובסידיה של 7500 דולר לכול מכונית, מהממשלה. שוב, כדרכה, הממשלה עוסקת בתשלומי העברה, העברת כסף מאזרח א' לאזרח ב'. הפעם ההעברה היא מכול האנשים (כולל גב' כהן הזקנה מחדרה) לעשירים שחשקה נפשם להשוויץ בוולט.
לא רק המחיר של המכונית עצמה מסובסד אלא כול תהליך הפיתוח והייצור שלה - ממומן במאות מיליוני דולארים של כספי סיוע ממשלתי. חברת ג'נרל מוטורס, GM - עברה בשנה שעברה לשליטה של הממשלה ולמעשה - הממשלה האמריקאית, אחרי שהשקיעה עשרות מיליארדי דולר, העבירה את השליטה לאיגודים המקצועיים. אבל, אפילו במחיר הגבוה שנקבע, GM לא תוכל להרוויח, וההפסדים של הוולט ימשיכו להיות מועברים לציבור.
כול זה בשם המטרה הקדושה של "הפחתת הפליטות". וגם כאן יש ספקות: כאשר החשמל שהוולט צורכת מסופק על ידי תחנות כוח פחמיות (ואין אחרות), ספק אם היא חוסכת פליטת.
העולם השתגע.
יעקב

נכתב על ידי , 6/8/2010 18:25   בקטגוריות אנרגיה, טירוף מערכות, כלכלה ירוקה, מכוניות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-7/8/2010 20:16



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)