לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2010

הידד לחינוך הפרטי בישראל


"יותר ויותר בתי ספר פרטיים נפתחים בשנים האחרונות. במשרד החינוך מתנגדים לרעיון ובכל זאת, 200 בתי ספר פרטיים ועשרות אלפי תלמידים לומדים בחינוך הפרטי החילוני המשמש כאלטרנטיבה לחינוך הממלכתי."

הסיבה פשוטה: מערכת החינוך הממלכתית, השבויה בידי הפרה הקדושה של השיוויוניות והאחידות, נכשלה כליל. בבתי הספר הממלכתיים לא ניתן ללמד בצורה תקינה בגלל ריבוי התלמידים האלימים והמפריעים, שמולם ניצבים המורים חסרי אונים לחלוטין, כשאין בידם שום אמצעי משמעת להשלטת סדר. אם המערכת הקיימת נכשלת במשימתה, מוצא השוק דרך לספק את הסחורה - חינוך טוב יותר - תמורת תשלום - כי הביקוש לחינוך טוב רב.

בתי הספר הפרטיים עושים מיון של התלמידים והמורים כאחד, כדי להגיע לרמה גבוהה.

"תהליך המיון מדוקדק [של התלמידים] וכולל ראיונות אישיים והצגת המלצות. התלמידים מקבלים שעורי העשרה ממרצים מומחים בתחומם ואופציה לתואר אקדמי בחו"ל. המורים הם בעלי תואר שני לפחות עם משכורת של 15 אלף שקלים מינימום."

אך, כצפוי, יש גם מתנגדים:

"צמיחתם של בתי הספר הפרטיים מייצרת בידול, חינוך לעשירים ומשאירה את מערכת החינוך רחוק מאחור. האיום הוא על החברה הישראלית ולא רק על בתי הספר משום שהקמתם הולכת ומרחיבה את הפערים שהחברה הישראלית מאופיינת בה", אומרת דלית שטאובר, מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך. "

זו ההתנגדות הסטנדרטית של אלה שרואים בשיוויוניות אוטופית פרה קדושה.

 בני האדם אינם כולם אותו דבר, מיוצרים לפי שטנץ אחיד. יש תלמידים בעלי יכולת וכושר לימוד גבוה, ויש אחרים עם יכולת יותר צנועה. יש המוכשרים בתחום המוסיקה, יש בתחום המתמטיקה, ויש בתחום המכונאות. המטרה שכולם ילמדו ביחד וכולם ילמדו אותו דבר יכולה להיות מושגת רק על ידי ירידה למכנה המשותף הנמוך ביותר ודיכוי היכולות ורצון הלימוד של המוכשרים יותר. זהו פשע, ובפשע הזה אשמה מערכת החינוך הממלכתית השבויה בידי אידיאולוגיה אוטופית (שיוויוניות) שאינה תואמת את המציאות.

חייבים לעודד ולדרבן את התלמידים שיכולים ללמוד - לרוץ קדימה וללמוד כמה שיותר, בתחומים שמעניינים אותם. האחרים, צריכים ללמוד, כול אחד כפי יכולתו, מבלי להפריע או לעכב את הראשונים. כול ילד הוא אדם, פרט, כשלעצמו, ולא צריכים לכפות עליו חינוך אחיד ולקבור אותו בסד של חינוך ממלכתי המתעלם מהיכולות והאישיות של כול ילד כפרט. מערכת קולקטיביסטית, הכופה אחידות (כמו המערכת הממלכתית) היא מערכת מדכאת, טוטאליטרית.

יש לברך על הופעת בתי הספר הפרטיים בישראל. לצערנו יש מעט מאד עדיין. משרד החינוך צריך לעודד במרץ את התופעה ולא לנסות לתקוע מקלות בגלגלים, ולהתעקש על המשך הכפייה של חינוך אחיד ברמה ירודה.

יעקב


נכתב על ידי , 12/9/2010 16:06   בקטגוריות השכלה, זכויות האדם, חינוך  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-14/9/2010 13:54



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)