לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2010

בן ברננקה לא מבין בכלכלה


כן, הנגיד של הבנק המרכזי האמריקאי, או בתוארו הרשמי, ראש ה FED - אין לו מושג בכלכלה. כך טוען ג'ים רוג'רס, משקיע מנהל קרנות וסופר ופרופסור באוניברסיטה. הוא טוען זאת בעקבות ההודעה של ברננקה על המשך הדפסת הכסף, בשעור 600 מיליארד דולר, בחודשים הקרובים. (קוראים לזה "הקלה כמותית מס' 2 או QE2 ).

אומר רוג'רס, בן ה 68, בהרצאה של בליול קולג' היוקרתי באוקספורד, (שרוג'רס הוא בוגרו): "בן ברננקה לא מבין בכלכלה, לא מבין במטבע, לא מבין בפיננסים. הדבר היחידי שהוא מבין זה הדפסת כסף. כול הקריירה שלו התרכזה בלימוד הדפסת הכסף. תן לו מדפסת, והוא ידפיס בכול המהירות האפשרית. הדפסת כסף מעולם לא פתרה שום בעיה" אומר רוג'רס.

נראה לי שהוא צודק.

בן ברננקה היה, מרבית חייו, איש אקדמיה, ונודע בדוקטורט שלו (שנעשה בהנחיית סטנלי פישר, נגידנו), על נושא המשבר הגדול של 1933, ובטענתו שהבעיה הייתה שאז לא הדפיסו מספיק כסף. הוא לא החזיק מעולם שום תפקיד בעולם הממשי של העסקים או הבנקאות, כול הידע שלו תיאורטי, מהספרים. מהאקדמיה קפץ ישר לממשלה, היה תחילה אחד הנגידים ב FED, אח"כ יועץ כלכלי לבוש.

 

יעקב

 

 

נכתב על ידי , 6/11/2010 09:03   בקטגוריות דולר, כלכלה, יהודים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)