לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2010

פרקש, היהודי הצ'ילני


היהודי הנחמד בתמונה הוא ליאונרדו פרקש קליין, בן 43. הוא הבעלים של המכרה המפורסם, סן חוסה בצ'ילה שבו היו לכודים 33 כורים שחולצו במבצע הרואי לפני חודש.



אביו דוד, יהודי הונגרי, היגר לצ'ילה בשנת 1939, הוא ברח מהנאצים מטרנסילבניה שברומניה. דוד הצליח פעמיים בצ'ילה ובברזיל והיה הבעלים של מספר מכרות, אך מכרותיו הולאמו. דוד היה חובב מוסיקה מושבע ונתן לבנו שיעורי פסנתר מגיל 2. בגיל 15 הרכיב ליאונרדו תזמורת משלו וקיים מופעים בכול דרום אמריקה. בגיל 21 היגר לארה"ב והתפרנס מהופעות במועדוני לילה בלאס ווגאס, והרוויח את המיליונים הראשונים שלו. בגיל 27 הוא נישא בארה"ב לבחורה שאביה היה הבעלים של שרשרת מלונות בהן הוא הופיע. הוא ירש רכוש רב ממשפחת אישתו, שהתווסף לרכוש שצבר בעצמו. ב 2004 נפטר אביו, והוא החליט לחזור לצ'ילה ולחזור לעסקי המכרות, כי השתעמם בארה"ב. מלבד המכרה שהתמוטט יש לו עוד 3 מכרות ברזל, שמייצאים כ 3 מיליון טון עופרת ברזל כול שנה. יש לו גם צי של מכוניות פאר ומטוס סילון פרטי. הוא מסודר בחיים.

בצ'ילה הוא נודע בשל פעילותו הפילנטרופית, הוא תורם כספים רבים מאד למטרות צדקה, וגם קיים מסיבות מפוארות. הוא אף שקל להיות מועמד לנשיאות צ'ילה, אך כאשר נודע הדבר החלו להופיע מאמרי ביקורת והשמצה חריפים נגדו והוא וויתר על הרעיון. (זוכרים את חודורקובסקי ברוסיה?)  אמרו עליו שהוא שוויצר, ראוותן ולא מתאים לאופי הצ'ילני. מה שלא אמרו (אבל התכוונו) הוא שהוא יהודי.

כעת מנסה פרקש למכור את מכרותיו, או את מרבית חלקו בהם, ולהקדיש את זמנו לפילנטרופיה.

סיפור נחמד.

יעקב

 

נכתב על ידי , 21/11/2010 12:07   בקטגוריות במה, היסטוריה, יהודים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ישראל ב-20/7/2013 23:23



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)