לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2010

נאסים טאלב נגד הצלת הבנקים


נאסים טאלב מטיח ביקורת על ראש ה FED, בן ברננקה על שהתערב להציל את המוסדות הפיננסיים (הבנקים) שהכניסו אותנו למשבר על ידי פעולות בלתי אחראיות ובעלות סיכון רב.

"בין אם ההימור של ברננקה (ההצלה) יצליח (ולא יסתיים בהפסדים) ובין אם לאו - המדיניות לא נכונה ולא מוסרית. ברננקה משתמש בכסף של האזרחים והגופים הזהירים והסולידיים כדי להציל את הגופים הכושלים, המפוקפקים, שהכניסו אותנו לבוץ הזה בגלל ניהול בלתי אחראי ומסוכן של השקעותיהם."

"הוא מנסה להציל את המהמרים עם הכספים של הפנסיונרים. הוא נותן פרס למהמרים כושלים ששגו מהכסף של האנשים הזהירים. הדבר לא רק בלתי חכם, הוא בלתי קביל מבחינה מוסרית" אומר טאלב.

"צריך להעניש, באופן אישי, את ראשי הבנקים שלקחו סיכונים גבוהים ובלתי מוצדקים. צריך להעניש את אלה שהשתמשו בשיטות מפוקפקות של "ביטוח סיכון" תוך נסיון הסתרה של הסכנות. הקברניט צריך לטבוע יחד עם האוניה, תמיד". עד כאן טאלב.

אכן.

הדרך בה השוק מעניש את אלה שטעו ו/או לקחו במזיד סיכון גדול מדי - היא אחת: מי שמפסיד פושט רגל, מפסיד את כספו והולך הביתה ולא מנהל יותר השקעות. כך מתבצעת רגולציה חופשית. ברירה טבעית - המפסיד הביתה. ברננקה, עם תכנית ההצלה, ביטל למעשה את התהליך הטבעי. הוא מנסה להחליפו בתהליך רגולציה ממשלתית, שנכשלה, לדעת כולם, בכול המקרים עד עכשיו, כולל המשבר האחרון. 

ברננקה מהמר על כספי החסכונות, על כספי הפנסיונרים. הימור הרבה יותר מסוכן מההימור של מנהלי הבנקים שהביאו למשבר האחרון.

 

יעקב

נכתב על ידי , 5/12/2010 14:34   בקטגוריות אינפלציה, כלכלה, מדיניות ארה"ב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)