לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2011

בית ספר "אור בעיניים"


לא כול בית ספר דמוקרטי הוא קריקטורה. הנה סיפור של הסופר והתסריטאי עוזי ווייל ב"הארץ":

 

בנו בן ה־13 של עוזי וייל, סופר ותסריטאי, לומד כבר שש שנים בבית הספר הדמוקרטי קהילה ברחוב ברנר. כדי לממן את הלימודים שם, שכוללים בצד לימודי הליבה מקצועות כגון קולנוע, פילוסופיה, גרמנית ויזמות עסקית, משלמת משפחת וייל 1,200 שקל מדי חודש..

 

ודברי וייל עצמו (הדגשה שלי):

 

"הוא [הבן שלו] היה בבית ספר רגיל וראיתי איך הוא מתענה. זו שיטת חינוך שלא מתאימה למאה הזאת ולא למסגרת שבה אנחנו חיים. היא מיושנת, כפייתית ומכאיבה לשכל. הרי ביומיום אף אחד לא אומר לילד מה לעשות, ואנחנו רוצים ילד שיידע להגדיר את המטרות שלו ולהשיג אותן, ולא זומבי שישפוך מילים על נייר. קהילה לא חף מבעיות, אבל הילדים הולכים לשם עם אור בעיניים, מעורבים באופן אקטיבי בניהול ובתפעול בית הספר ומרגישים שהוא המקום שלהם, לא המקום להתמרד נגדו".


המשך המאמר ב"הארץ":

 

קהילה, שפועל בשיטה של בית ספר דמוקרטי, הוא אחד המודלים שצמחו בארץ כאלטרנטיבה לחינוך הציבורי. מדי שנה מתווספים עשרות מוסדות עצמאיים כאלה שמייבאים שיטות דידקטיות מארצות הברית ומאירופה. היוזמות האלה לרוב מגיעות מלמטה, מהורים שמאסו במערכת החינוך הציבורי המידרדרת והחליטו לקחת את העניינים לידיים ולהעניק לילדיהם חינוך משופר...

 

כמובן, השלטונות, המבחינים בכך שהם מאבדים את השליטה על מערכת החינוך, מתנגדים לבתי הספר הפרטיים בחריפות ומגנים אותן בלשון אידיאולוגית, כך אומרים דוברי עירית ת"א:

 

צמיחתם של בתי ספר פרטיים מייצרת בידול, חינוך לעשירים ומשאירה את מערכת החינוך רחוק מאחור. האיום הוא על החברה הישראלית, לא רק על בתי הספר, משום שהקמתם הולכת ומרחיבה את הפערים שהחברה הישראלית מתאפיינת בהם". בכנס לחינוך מתקדם שהתקיים באחרונה בעיר אמר חולדאי כי מדובר ב"כרסום בחינוך הממלכתי" וב"מסגרות בדלניות לעשירים". מאבק העירייה במסגרות החינוך הפרטי בא לידי ביטוי בסירוב להקצות להן מבנים ובדרישה מהן לעמוד בתקני בטיחות מחמירים ביותר כדי לקבל אישור להפעיל גנים.

 

כלומר: השלטונות, השבויים בידי אידיאולוגיה רעה, מעדיפים מערכת חינוך "מיושנת, כפייתית ומכאיבה לשכל" שהילדים רוצים לברוח ממנה, אבל העיריה שואפת לכלוא אותם בתוכה.

 

מערכת החינוך הפרטית ההולכת ומתפתחת בארץ מדגימה כיצד יכולים וצריכים בתי הספר להיות.

אבל השלטונות נלחמים בחירוף נפש נגד זה. הם בעד מערכת כפייתית, חשוכה, מאוסה על התלמידים ועל ההורים, שאינה מלמדת אלא עושה מהתלמידים זומבים, והרבה פעמים מסוממים ממש (עם ריטלין). הנה מה כוחה של האידיאולוגיה ההרסנית.

"האיום הוא על החברה הישראלית" - אכן האיום הוא על החברה הישראלית, אבל לא מצד בתי ספר פרטיים אלא מצד מערכת החינוך הממלכתית. מערכת החינוך הממלכתית היא אולי המערכת ההרסנית והמזיקה ביותר שיש במדינה ישראל.

יעקב


 

נכתב על ידי , 8/1/2011 11:13   בקטגוריות דמוקרטיה, זכויות האדם, חינוך  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)