לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2011

לקחת מהעשירים


זהו הפתרון האוניברסלי והקלאסי של כול אנשי השמאל לכול הבעיות. למשל: יש גרעון בתקציב ? חסר כסף לחינוך או לרווחה? הפתרון: לקחת יותר מהטייקונים הרשעים!

זו גם הצעתו של הבמאי ויוצר הסרטים (דוקומנטריים-תעמולתיים) השמאלני והשמן מיכאל מור בארה"ב (Michael Moore). מור אמר שהעושר של כול המיליארדרים בארה"ב הוא למעשה "נכס לאומי" ואם הממשלה רק תשים ידה על כול העושר הזה ייפתרו כול הבעיות התקציביות של ארה"ב. הרעיון כמובן אינו מקורי, זהו הרעיון הבסיסי ביותר בתיאוריה הקומוניסטית - להלאים את הרכוש הפרטי. מה שקצת חדש אולי, בגישה של מור, שלא מלאימים את כול הרכוש הפרטי (כלומר את הרכוש שלי ושלך ושל כול האנשים הרגילים), אלא רק של ה"עשירים", של ה"טייקונים" או במילים אחרות של ה"un-menchen" - הרשעים שאינם בני אדם. (המושג און-מנשן לקוח מהטרמינולוגיה הנאצית, שמצאו צורך נפשי להכריז על היהודים כ "לא בני אדם" [הפירוש המילולי של הביטוי], לפני שניגשו לרצוח אותם, כי הם הרגישו קצת לא בנוח לרצוח בני אדם).

 

הלכו אנשים ובדקו האם מבחינה מספרית זה נכון - כמה כסף יש לטייקונים (un-menchen), וכמה זה יכול לעזור למימון ממשלת ארה"ב.

מור אמר "400 מיליארדרים". ובכן - אכן יש בארה"ב כ 400 מיליארדרים (בארץ, ברך השם, יש 16, בעולם כולו 1210). מור כינה את האנשים האלה בביטוי החיבה העכשוי "מובארקים קטנים". (שווה ערך ל un-menchen ).

ל 400 המיליארדרים בארה"ב יש הון מצטבר של 1.3 טריליארד (אלף מיליארד) דולר. הגרעון התקציבי של הממשלה הפדראלית של ארה"ב לשנת 2011 הוא 1.6 טריליארד. כלומר - כול הכסף של כול ה"מובארקים הקטנים" יספיק בקושי ל 3/4 שנה של ביזבוזים של ממשלת ארה"ב. ועוד לא דיברנו על הגרעונות של המדינות והרשויות המקומיות, וקרנות הפנסיה. או על החוב המצטבר משנים קודמות שהוא מעל 14 טריליארד דולר.

 

הדמאגוגיה של השמאל נראית מטופשת ומצחיקה אם הולכים לבדוק אותה מבחינה מספרית. אבל הם פונים לרגש ולא ללשכל, ומצליחים ללבות יצרים ולזרוע קנאה ושנאה.

ממשלת ארה"ב ביזבזה והורידה לטמיון לא רק את ההון של כול ה"מובארקים הקטנים" אלא של כול אזרחי ארה"ב, ללא יוצא מן הכלל, שחיים היום וגם אלה שעוד לא נולדו, 2 או שלושה דורות קדימה. וגם של מאות מיליארדים של בני אדם מחוץ לארה"ב (אלה שקנו בעצמם או באמצעות קרנות פנסיה או הממשלות שלהם איגרות חוב של ממשלת ארה"ב).

יעקב

 

 

 

נכתב על ידי , 12/3/2011 15:36   בקטגוריות השמאל הראדיקלי, כלכלה, מדיניות ארה"ב  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'ו ב-19/3/2011 23:13



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)