לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2011

יובל שנים של טיסות חלל


היום, 12 באפריל, חוגגים יובל שנים לטיסה המאויישת הראשונה לחלל - טיסתו של יורי גאגרין, ב 1961. עידן החלל נפתח שלוש שנים קודם עם שיגורו של הלווין הראשון, ספוטניק. ההישגים הסובייטיים הכניסו את האמריקאים להלם, והם פתחו בתכנית חלל מואצת, תחת חזונו של הנשיא קנדי - "תוך עשור אדם על הירח". אכן, ב 1969 נחת האדם הראשון (ניל ארמסטרונג, האמריקאי) על הירח. כך נפתח מירוץ החלל, כתחרות יוקרה בין ארה"ב וברה"מ, שהשגיו היו בעיקר סמליים ופחות מעשיים.

12 באפריל הוא, במקרה, גם התאריך של שיגורה הראשון של "קולומביה", מעבורת החלל הראשונה, היום לפני 30 שנה.

תכנית מעבורת החלל, שרבים תלו בה תקוות, התבררה כמבוי סתום. המעבורות הוצאו לפנסיה השנה, ואין משהו אחר במקומן. גם תחנת החלל הבינלאומית, שעדיין חגה בחלל אך צפויה לצאת מכלל שימוש בעוד זמן קצר, לא השיגה הרבה. חקר החלל המאוייש חזר למקום שהיה בו לפני יובל שנים. 50 שנה של דריכה במקום. השוו זאת להתקדמות העצומה בעולם המיחשוב והתקשורת, ובכול תחומי הטכנולוגיה ב 50 שנה.

 

אנו מפיקים תועלת מרובה מלוויינים בחלל - לוויני תקשורת, לוויני GPS, לוויני צילום. אבל השימוש והתועלת שלהם מתרכזים לכיוון כדור הארץ. חלומות הטיסות לחלל החיצון המרוחק - נשארו חלומות בלבד. טיסות מחקר לוכבים אחרים נערכות על ידי חלליות רובוטיות (ללא בני אדם), בתחום זה יש השגים נאים - בתחום הרחבת הידע האנושי.




כעת עובר מרכז הכובד של טיסות החלל אל השוק הפרטי. חברת SpaceX - פיתחה טיל (פאלקון כבד, בתמונה), המסוגל לשגר לווינים לחלל במחיר זול בהרבה מהטילים הגדולים של סוכניות החלל הממשלתיות. הם יתנו שירותי שיגור לווינים לגורמים מסחריים וגם לממשלות וגורמים צבאיים. מספר חברות פרטיות מנסות לפתח תיירות חלל - השימוש המסחרי הראשון לטיסות חלל מאויישות.

אני חושב שאנו תולים תקוות מוגזמות בכיבוש החלל. צריך לחקור את החלל, כמובן, אבל בלי להתפס לאשליות על יישוב קרוב של החלל על יד אנשים.

יעקב

נכתב על ידי , 13/4/2011 01:01   בקטגוריות נוסטלגיה, מדע וטכנולוגיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)