לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2011

הצעירים רוצים חינוך טוב


מכון ירושליים לחקר השווקים מפרסם היום מחקר ובו מתגלה העובדה הבלתי מפתיעה רוב בקרב ההורים צעירים (מתחת לגיל 35) מעדיפים לתת לילדיהם חינוך טוב בבתי ספר פרטיים. הם סבורים (בצדק) שרמת החינוך בבתי הספר הציבוריים התדרדרה בשנים האחרונות. הם היו מעדיפים שתקום מערכת חינוך מבוססת על וואוצ'רים. לפי השיטה הזו, ההורים מקבלים לידיהם תלוש המייצג את העלות לחינוך הילד, כפי שהיא עולה למשרד החינוך. ההורה רשאי לשלוח את ילדיו לבית ספר לפי בחירתו (פרטי או ציבורי), ובית הספר מקבל מההורה את התלוש (ואוצ'ר), וממשרד החינוך את הכסף עבור התלוש.

לפי שיטה זו ניתן להורים לבחור את המוסד המחנך שהוא הטוב ביותר לדעתם, עבור ילדיהם. הם זוכים לסיוע כספי ממשרד החינוך בערך העלות של החינוך הציבורי שמגיע להם. הם כמובן יוסיפו תשלום מכיסם אם בית הספר שבחרו גובה שכ"ל גבוה יותר עבור חינוך יותר איכותי.

 

השיטה הזו, המעניקה חופש בחירה להורים, נוגדת את האידיאולוגיה הסוציאליסטית-שיוויונית הדוגלת במערכות אחידות לכולם, בכוח. (גם נגד רצון ההורים). לפי ההשקפה הסוציאליסטית, המדינה יודעת יותר טוב מההורים מה טוב בשביל הילדים, והמדינה צריכה לחנך את הילדים כראותה, על אפם וחמתם של ההורים. ושחלילה לא יהיו ילדים שמקבלים חינוך יותר טוב מאחרים (הם קוראים לזה "חינוך לעשירים - חינוך לעניים"). המדינה הסוציאליסטית מנסה לכפות, בכוח, חינוך אחיד (וגרוע) לכול הילדים.

יעקב

 

נכתב על ידי , 11/5/2011 15:06   בקטגוריות חינוך, סוציאליזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)