לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2011

חוק החרם - שיטה חביבה על השמאל


רבים הביעו הסתייגות מחוק החרם שהתקבל בכנסת. הם צודקים. חוק החרם פוגע בזכויות הפרט. הוא כנראה לא ניתן ליישום כי הוא מעורפל, וכנראה שקשה יהיה להשיג הרשעות או פסיקות של פיצויים על פי חוק זה. לכן ערכו המעשי מועט. ערכו הגדול (בעיני תומכיו) הוא ערך הצהרתי: המדינה מצהירה שהיא נגד חרמות. מטרה נוספת היא להפחיד - להפחיד את האנשים מלהטיל, או להכריז על הטלה של חרם. בכך הוא חוק פוגעני, פוגע בזכויות הפרט. המדינה לא צריכה להפחיד אנשים. לא לכך נועדו החוקים. הוא עוד אחד מהחוקים הרבים והמזיקים שהכנסת מחוקקת מתוך הנחה שכמה שיותר חוקים יותר טוב. האמת היא הפוכה - יש יותר מדי חוקים.

 

הייתי יותר שמח אם כול הזועקים בקולי קולות נגד חוק זה (חוגי השמאל) היו זועקים באותו קול נגד כול החוקים הפוגעים החופש הפרט. יש הרבה חוקים כאלה שדווקא אנשי השמאל אוהבים, ומקדמים. למשל חוקים נגד הסתה גזענית, או חוקים נגד hate speach - כלומר ביטויים פוגעים נגד מיעוטים. כול החוקים האלה פוגעים בחופש הדיבור. השמאל המציא את הפטנט של נסיון לאכוף בחקיקה חוקי "תקינות פוליטית" political correct , קודים של התבטאות (בקמפוסים בארה"ב) למשל.

אז אנשי השמאל מתיחסים לחופש הפרט בצורה סלקטיבית ותועלתנית - כאשר זה משרת את האינטרסים האידיולוגיים שלהם הם בעד חופש הפרט, וכאשר לא - הם נגד חופש הפרט. באו אנשי ימין (שחופש הפרט פחות שגור בלשונם) ואימצו עקרונות תחיקה של השמאל. השמאל לא אוהב את זה. הדבר דומה לדתיים שמפעילים את כוחם הפוליטי כדי לקבל קיצבאות - עוד שיטה שלמדו מהשמאל.

 

אם נחזור לנושא החרם - אילו היו מטילים חרם, למשל, בחו"ל, על מפעל בבעלות יהודית, או כושית - כולם היו מזדעקים והיו צועקים: "צריך חוק נגד זה, צריך לאסור חרמות כאלה" (ויש חוקים כאלה). הם לא היו צודקים. חופש הפרט הוא חופש פרט, ולא צריך לפגוע בו גם אם משתמשים בו למטרות שאנו שונאים. זה המבחן של עקרון חופש הפרט. קל לזעוק "חופש הפרט" כאשר פוגעים בנו, ובקרובים לנו. אבל המבחן האמיתי הוא אם אנו זועקים "חופש הפרט" גם כאשר פוגעים באנשים שאנו שונאים (אם הפגיעה אינה כוחנית).

אז אני נגד חוק החרם, אבל זעקות ה"געוואלד" של השמאל יותר צורמות מהחוק עצמו, ואני לא יכול להמנע מקצת שמחה לאיד.

יעקב

נכתב על ידי , 14/7/2011 16:10   בקטגוריות במה, זכויות האדם, חוק  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-14/7/2011 19:13



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)