לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2011

האיגודים המקצועיים בלב המאמבק האידיולוגי.


הנה סיפור קטן ששימש נושא למאמר מערכת בניו יורק טיימס.

רשות התעופה הממשלתית האמריקאית (FAA (federal aviation authority   - פועלת כבר 4 שנים ללא תקציב מאושר. רשות התעופה מפעילה את פקחי הטיסה האזרחית, מפעילה שדות תעופה, מאשרת תקינות מטוסים, ומפקחת על הבטיחות באוויר. למימון פעולתה גובה הרשות כ 200 מיליון דולר כול שבוע, במיסי נמל שמשלם כול נוסע שטס (המס כלול במחיר הכרטיס). האישור לגבות מס נמל ניתן על ידי הקונגרס, אשר מאשר גם את תקציבי התפעול והפיתוח. זה ארבע שנים לא מצליח הקונגרס להעביר החלטה על התקציב, ומאז הועברו 20 החלטות להארכה זמנית של סמכויות הרשות. כעת העמיק המבוי הסתום, וגם החלטות ההארכה לא עברה, והרשות למעשה הפסיקה לגבות מס נמל, בגלל חוסר סמכות. היא גם פיטרה 4000 עובדים שעבדו בעבודות פיתוח, בניית מגדלי פיקוח וכאלה, וגם הפסיקה פעולות רכש ופיתוח של אמצעים לבקרה על הטיסות. הפעולה השוטפת של פקחי הטיסה לא הופסקה עדיין, והטיסות נמשכות כסדרן.

 

מה גורם למבוי הסתום הזה? מחלוקת אידיולוגית בין הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים מול הרוב הדמוקרטי בסנאט - על נושא האיגודים המקצועיים.

 

בארה"ב קיים גוף ממשלתי "עצמאי" (פוליטי) ששמו "מועצת הגישור הלאומית - NMB National Mediation Board - שנוסד בשנת 1934 על ידי הנשיא רוזבלט ותפקידו "להסדיר" (להכתיב) את יחסי העבודה בחברות הרכבות והתעופה. ה NMB החליט החלטה חדשה, לאפשר את אירגון העובדים באיגוד מקצועי, בתנאים מקילים. ל"אפשר" איגוד העובדים פירושו לאסור על עובדים לא מאוגדים להיות מועסקים ב FAA , כלומר לתת לאיגוד מונופול. עד לא מזמן נדרשה הצבעה של רוב מוחלט (51% ) מהעובדים כדי להקים איגוד. מעכשיו, החליט ה NMB - מספיק רוב פשוט בין העובדים שבאו להצבעה. כלומר - עד עכשיו, מי שלא בא להצבעה נחשב כמצביע נגד ההתאגדות, מעכשיו - מי שלא בא להצבעה קולו לא נספר.

 

החלטה זו התקבלה במועצת ה NMB ברוב 2 נגד אחד, שני מנהלים דמוקרטים שמונו על ידי הנשיא אובמה, נגד הנציג הרפובליקני שמונה קודם.

הרפובליקאים בקונגרס מתנים אישור התקציב בביטול החלטה זו, וקבלת תיקון חוק שיחזיר את המצב לקדמותו, כלומר יקשה על הקמת האיגודים המונופוליסטיים. הדמוקרטים בסנאט מסרבים. המצב - תיק"ו, לא אלה ולא אלה לא יכולים להעביר תקציב לבד. ה FAA נותרה ללא תקציב, וללא סמכות גביה של מסי נמל.

 

הניו יורק טיימס מזועזע. כיצד יכול אדם נורמלי להתנגד לאיגודים מקצועיים ?

 

אלא שתזכרו: FAA הוא גוף ממשלתי מונופוליסטי. נגד מי אמורים האיגודים המקצועיים "להיאבק" ? נגד הממשלה. נגד האזרחים של ארה"ב. אנו יודעים שאין לממשלה כוח להילחם באיגודים מקצועיים (וגם לא רצון) - ופירושו - שהאיגודים המקצועיים סוחטים משכורות גבוהות כרצונם. אין גבול לגובה המשכורות שהם יקבלו, על חשבון הציבור. (זה מה שקורה גם ברכבות ובתחבורה הציבורית בארה"ב. נהג קטר ברכבת התחתית מרוויח משכורת פי 2 או 3 מהממוצע במשק, ויש לו גם תנאי פנסיה והטבות מופלגות אחרות, כמו בחברת החשמל אצלנו).

 

הפילוג האידיולוגי בארה"ב הוא עמוק.

אצלנו, לעומת זאת, יש אחידות רעיונית מופלאה, ומי שמתבטא נגד איגודים מקצועיים סחטניים נחשב לתמהוני. אצלנו גם אין מי שיצביע עבור קיצוץ סמכויות האיגודים.

איגוד מקצועי מונופוליסטי, בחסות חקוי העבודה, הוא גוף כוחני, מושחת והרסני, שסוחט הטבות מפליגות לחבריו, על חשבון המדינה והציבור.

יעקב

 

 

נכתב על ידי , 29/7/2011 00:45   בקטגוריות דמוקרטיה, זכויות האדם, סוציאליזם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)