לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2011

החוב הכולל של ארה"ב - 211 טריליון


בחודש אוגוסט אישר הקונגרס העלאה של תקרת החוב הלאומי של ארה"ב לכ 14 טריליון דולר. זהו החוב שארה"ב חבה על איגרות חוב שממשלת ארה"ב מכרה, המוחזקות בידי הציבור בארה"ב ובחו"ל.

כמו שמוטי כתב מספר פעמים זה רק קצה הקרחון של החוב הלאומי של ארה"ב.

הכלכלן האמריקאי לורנס קוטליקוב (שהיה יועץ כלכלי לנשיא בימי רייגן) אומר שהגרעון הלאומי האמריקאי הוא בסביבות 211 טריליון, כלומר, פי 15 מהחוב של האג"חים. הוא אומר: "אם אתה מסכם את כול ההתחייבויות שממשלת ארה"ב לקחה על עצמה, על פי החוקים שבתוקף, ומפחית מזה את ההכנסות הצפויות ממיסים - זה הסכום שאתה מקבל."

במאמר מערכת שהוא כתב בעיתון הכלכלי "בלומברג" בשנה שעברה הוא פירט:

יש כ 78 מיליון בייבי-בומרס (אנשים שנולדו בגל הילודה שאחרי מלחה"ע השנייה), שמתחילים לצאת לפנסיה השנה. המדינה הבטיחה להם ביטוח לאומי social security וביטוח בריאות בחינם medicare - בסכום שמסתכם בכ 40,000 דולר לשנה, למשך כול חייהם - 15-20 שנה. תכפילו את המספרים ותגיעו להתחייבות של 3 טריליון (או טריליארד) דולר לשנה. זהו סכום עתק, שיועבר רק לחלק מהאוכלוסייה".

 

הוא קורא לתכניות אלה (ביטוח בריאות וביטוח לאומי) "משחק פונצי" - או בעיברית - משחק פירמידה. אין שום אפשרות שהממשלה תעמוד בהתחייבויות עתידיות אלה. הממשלה לקחה על עצמה התחייבויות אלה כאשר מספר העובדים היה יותר מאשר פי 3 ממספר הפנסיונרים, אבל הדמוגרפיה והכלכלה השתנו במרוצת השנים, והים היחס הוא יותר קרוב ל 1:2 או אפילו 1:1 (פנסיונר אחד על כול עובד).

 

וכמו שמוטי אומר - זה עוד לא הכול. הממשלה חייבת בלי סוף כסף בפנסיות תקציביות לעובדי הממשלה ואנשי צבא בדימוס, וכן חייבות המדינות בארה"ב לפנסיה של עובדיהן. ואח"כ ישנן ה"הצלות ותימרוצים" למיניהם - כמו למשל הפנסיות ל 300,000 פנסיונרים של ג'נרל מוטורס - חברה שהממשלה "הצילה" ולקחה את ההתחייבויות על עצמה.

הממשלה האמריקאת, כמו כול ממשלות העולם, אינה אלא משחק פירמידה אחד, גדול.

יעקב

 

נכתב על ידי , 3/9/2011 15:27   בקטגוריות היסטוריה, כלכלה, מדיניות ארה"ב  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יעקב ב-8/9/2011 18:18



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)