לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2011

סוציאליזם זו עבדות


המחשה לעיקרון זה, המיושם במדינתנו, ראינו היום בהחלטת בית הדין לעבודה להכריח את הרופאים המתפטרים לשוב לעבודה.

עבדים ניתן להכריח לעבוד.

בני אדם חופשיים לא ניתן להכריח לעבוד. פשוט לא אפשרי שעובד יעבוד בניגוד לרצונו, ובטח לא רופא. שום חוק לא יעזור. הנסיון של בית הדין לכפות על רופאים לעבוד נובע ממנטליות טוטאליטרית סוציאליסטית-פאשיסטית. אין הבדל כלל בין סוציאליזם ופאשיסם - ביישום העקרון של ביטול זכויות האדם כפרט ותפישת המדינה כערך עליון, כגורם שמותר לו הכול.

 

עובדים מחוייבים למקום העבודה שלהם על פי חוזה עבודה שחתמו מרצונם החופשי. אם כתוב בחוזה שהם חייבים לתת התראה של נניח 30 יום לפני ההתפטרות - מוטל עליהם לקיים את החוזה. אם הם מפירים את חוזה העבודה - מותר למעביד לתבוע מהם פיצויים על הנזקים שנגרמו. מה שהמעביד לא יכול הוא להכריח אותם לעבוד, או להכריח אותם לקיים את החוזה. השאלה האם ההתפטרות הייתה קולקטיבית או לא לא רלוונטית. מותר להתפטר גם קולקטיבית, ומותר פשוט לא לבוא לעבודה. אי אפשר לכבול אדם באזיקים למקום עבודתו - כלומר במדינה חופשית אי אפשר. במדינה טוטאליטרית-פאשיסטית מותר למדינה הכול (לטובת הכלל בלבד, כמובן).

 

הפאשיסט הראשי הוא הפילוסוף יובל שטייניץ שאמר:

"לא יכולה להיות אנרכיה שכולנו נסבול, כולל העובדים, וזה מה שאמר בית המשפט. כל שביתה תהיה פגיעה בחולים, ואין לזה תוקף חוקי."

המושג זכויות הפרט, זכויות האדם, לא מוכר לפילוסוף זה ולבית הדין לענייני העבודה, ולמדינה שלנו בכלל.

 

 כל שביתה תהיה פגיעה בחולים. החלק הזה נכון. אני כתבתי מספר פעמים שיש לאסור לחלוטין את השביתות בגופים ציבוריים. "זכות השביתה" היא זכות מצוצה מהאידיולוגיה הסוציאליסטית. אפילו נניח שאפשר שהמדינה תכיר בזכות השביתה כנגד מעביד פרטי, הרי לא ייתכן שהעובדים ישבתו נגד המדינה - צריכה להיות דרך להסדיר את תביעות השכר בלי שביתות, ובלי לגרום נזק לציבור כולו שאינו מעורב במחלוקת. עובד יכול לבחור לעבוד או לא לעבוד, אבל אם בחר לא לעבוד, אסור לו למנוע בכוח מאחרים שיעבדו במקומו (זה הפירוש המעשי של "שביתה").

 

אבל ביטול "זכות" השביתה אין פירושו ביטול הזכות להתפטר, וכבילת העובד למקום עבודתו כעבד. הדבר הזה הוא הפרה יסודית ועמוקה של זכויות האדם, זכויות הפרט. ההחלטה אם לעבוד או לא היא קשורה למהות העמוקה ביותר של זכויות האדם כפרט.

אני קורא למתפטרים לעמוד על זכויותיהם, ולהשאר בבית. שיבוא שוטרים לקחת אותם לבית הכלא (הרבה זה יעזור לבתי החולים...). על זכויות האדם חייבית להלחם, ואם לא נלחמים, אז באים השטייניצים ורומסים אותך. יש לרופאים הזדמנות ללמד את הפילוסוף פרק על זכויות האדם.

יעקב

נכתב על ידי , 4/9/2011 12:04   בקטגוריות דמוקרטיה, זכויות האדם  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)