לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קו ישר


איך נהיה למדינה העשירה בעולם? המכשול: אופי המשטר הכלכלי-פוליטי ותפיסת העולם הסוציאליסטית, סקטור ציבורי ופוליטי ענק, פעילויות מיותרות ומימון מאות אלפי "אוכלי חינם". הבלוג ידון במבנה חלופי למדינת ישראל: כלכלה חופשית ופרטית. הדרך היחידה לשגשוג.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2011

יד ימין תובעת את יד שמאל


יד ימין תובעת את יד שמאל. מי מרוויח ? עורכי הדין. היכן מתרחש סיפור חלם זה? בארה"ב, ובגדול.

 

ה FHFA - הוא הגוף הממשלתי הפדרלי בארה"ב שמסייע לאזרחים בהשגת מימון לקניית דירה. Federal Housing Finance Agency. הוא הגיש תביעה נגד 17 בנקים גדולים בארה"ב ובעולם, בו הוא מאשים אותם שהם הונו את פרדי ופאני (בנקי המשכנתאות הממשלתיים), בכך שמכרו להם ניירות זבל, כלומר - ניירות שמאחוריהם משכנתאות סאב-פריים - כלומר משכנתאות שניתנו ללא בדיקה וערבויות מספיקות. ה FHFA טוען בתביעה שניירות זבל בשווי כולל של כ 200 מיליארד דולר נמכרו בדרכי רמיה לפאני ופרדי. בין הנתבעים - מי ומי בעולם הבנקאות: בנק אוף אמריקה, סיטיבנק, גולדמן זאכס, מורגן סטנלי, דויטשה בנק, ומי לא.

 

כול הבנקים הגדולים האלה היו בקטגוריה של "גדולים מכדי ליפול" והם ניצלו הודות להזרמת כסף ממשלתית. עכשיו, אותה ממשלה שהצילה אותם תובעת אותם על הונאה ודורשת פיצויים של מאות מיליארדי דולרים. אם בית המשפט יפסוק פיצויים כאלה, יעמיד הדבר בסכנה את יציבות הבנקים והממשלה תצטרך להתערב שוב ולתמוך בהם, כלומר לתת להם את הכסף כדי לשלם את הקנס לעצמה.

הפרשייה צפויה להתגלגל בבתי משפט שנים רבות.

 

לא היה פשוט יותר לתת לבנקים שכשלו ליפול? לא היה פשוט יותר לו הממשלה נמנעה מלהתערב מלכתחילה? זה היה מהווה עונש ראוי למעשיהם, בין אם היה בהם משום הונאה ובין אם רק כשלון עסקי. עכשיו, אחרי שיד אחת של הממשלה הצילה את הבנקים מהתמוטטות, באה היד השנייה ומכניסה להם סנוקרת, שעלולה שוב למוטט אותם.

כמובן - אלפים של עורכי דין יתפרנסו יפה מאד מתיקים שמנים אלה במשך שנים רבות, בהתגוששות סרק חסרת תכלית. כנראה הממשלה אוהבת עורכי דין.

 

בחדשות אחרות דומות: חברת הביטוח AIG שהממשלה הפדרלית האמריקאית הצילה מפשיטת רגל והעבירה לה כ 150 מיליארד דולר, תובעת כעת החזרי מס ממס הכנסה האמריקאי (כלומר מאותה ממשלה), בסך 3 מליארד דולר. כלומר - ה150 מיליארד דולר שקיבלו מהממשלה לא הספיקו, הם רוצים לקבל עוד 3 מיליארד, בעזרת בתי המשפט. עוד פרנסה לעורכי הדין. זה עוד לא הכול. AIG תובעת גם את בנק אוף אמריקה. עוד תביעה בין שני גופים הממומנים על ידי אותה ממשלה.

אלפי אזרחים ומשקיעים, מעודדים על ידי התביעות הממשלתיות, הגישו גם הם תביעות פיצויים נגד הבנקים. הדבר מוסיף, כמובן, שמן למדורת של הבעיות הכלכליות החמורות שמהן סובל כול העולם המערבי.

יעקב

 

נכתב על ידי , 16/9/2011 00:15   בקטגוריות בנקים, טירוף מערכות, קירקס  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 73

תמונה




78,822
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוטי היינריך אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוטי היינריך ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)